ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی,ساعت دیواری فانتزی جدید,ساعت دیواری فانتزی نگین دار

بایگانی

سونا در کمین سلامتی افراد

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ب.ظ

سونا در کمین سلامتی افراد

بیماری سونا,بیماری بیماری سونا,بیماری سونا در بارداری,علائم بیماری سونا,درمان بیماری سونا,درمان بیماری سونا با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بیماری سونا,بیماری سونا را چگونه درمان کنیم,بیماری سونا در کودکان,بیماری سونا در بزرگسالان,بیماری سونا در نوزادان,بیماری سونا در بهار,بیماری سونا در تابستان,بیماری سونا در پاییز,بیماری سونا در زمستان,آشنایی با بیماری سونا,همه چیز در مورد بیماری سونا,بیماری سونا واگیردار است,بیماری سونا و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بیماری سونا

اثرات مضر سونا بر دستگاه تنفسی
بیماری‌ های مربوط به سونا به دو قسمت تقسیم می ‌شود:
* گروهی که سونا مستقیما روی ریه تاثیر می‌ گذارد.
* و دیگری سونا تشدید کننده‌ های بیماری ریوی است.

سونا در کمین سلامتی افراد

بیماری سونا
به گزارش بی اس ام اس : شایع‌ ترین بیماری مرتبط با سونا، بیماری ‌ای به نام “سونا” یا “بیماری افراد سونا گیرنده” است که در حقیقت نوعی پنومونی ‌( Pneumonia) یا التهاب ریه ی‌ حساسیتی است که وقتی افراد به سونا می ‌روند، نسبت به باکتری ‌های محیط حساسیت نشان می ‌دهند.این که چه افرادی در این خصوص دچار حساسیت می ‌شوند بستگی به ژنتیک آن ها دارد که 2 تا 9 ساعت پس از سونا دچار دردهای عضلانی، سرفه، تب اندک، سردرد و احساس خستگی می ‌شوند که هر چه علائم آن شدیدتر باشد، احتمال مراجعه به پزشک بیشتر می ‌شود و پس از گذشت 12 تا 72 ساعت، علائم خود به خود قطع می ‌شود، مگر این که دوباره قبل از گذران این مدت، فرد مجددا به سونا برود و با عامل بیماری زای مربوطه در محیط برخورد کند.این بیماری نوعی التهاب ریه حساسیتی حاد است و در کنار این التهاب حساسیتی حاد، التهاب حساسیتی مزمن نیز وجود دارد که علائم آن زیاد محسوس نیست و فقط احساس خستگی به همراه تنگی نفس مشهود است که فرد را در طولانی ‌مدت دچار بیماری مزمن ریه می ‌کند و پس از آن علائمی شدید شبیه برونشیت مزمن ظاهر می ‌شود و ریه به سمت فیبروز پیش می ‌رود.

سونا در کمین سلامتی افراد

بیماری ریه وان داغ
شکل دیگری از بیماری که ممکن است نوع باکتری مولد آن فرق کند، به نام “ریه وان داغ” (Hot tub lung) است که در آن با رشد کپک‌ های کنار وان حمام، باکتری خاص(باسیل مایکوباکتریوم غیرسلی)‌ فعال می‌ شود که علائم آن همچون بیماری “سونا” 2 تا 9 ساعت پس از سونا ظاهر می شود که شامل التهاب ریه حساسیتی به آنتی‌ ژن این باکتری است که خود می ‌تواند مستقیما در افرادی که دارای ضعف ایمنی هستند، بیماری عفونی ریه ایجاد کند.

سونا در کمین سلامتی افراد

مبتلایان به آسم و انسداد ریوی
دومین گروه، بیماری‌ هایی ‌اند که مستقیما توسط سونا ایجاد نمی شوند، بلکه محیط سونا باعث تشدید آن بیماری‌ ها می‌ شود که مهم ‌ترین آن ‌ها، “آسم” است.
استفاده از “کلر و برم” در ‌آب سونا باعث می ‌شود بیماران آسمی دچار تشدید بیماری شوند. همچنین ممکن است افراد سالم نیز دچار تحریک ‌پذیری را‌ه‌ های هوایی شوند و فرد با علایمی همچون علائم آسم (خس‌خس سینه، تنگی‌ نفس و…) مواجه شود.گروهی از بیماری ‌ها ممکن است در مواجهه با سونا، تشدید شوند که اغلب شامل بیماری ‌های انسداد ریوی می باشد که ناشی از سیگار است و شایع ترین آن برونشیت مزمن است. اکثر این بیماران سیگاری ‌اند و سونا به دلیل گرمایی که دارد و تعریقی که ایجاد می ‌کند، کار تنفسی آن ها را زیاد کرده و ترشحات تنفسی را غلیظ می‌ کند و باعث ایجاد خلط و ترشحات خشک می ‌شود.

سونا در کمین سلامتی افراد

گرمای سونا باعث می‌ شود افراد دچار گرمازدگی شوند. همچنین در افرادی که دچار بیماری انسدادی مزمن ریه هستند، با تاثیر بر گردش خون و سیستم قلبی‌، کار تنفسی‌ را بیشتر کرده و با انقباض عروق ‌شان، بیماری‌ آن ها را تشدید می ‌کند.

سونا در کمین سلامتی افراد

درمان
اگر بیمار در مرحله حاد بیماری به پزشک مراجعه کند، با درمان‌های وریدی و داروهای استنشاقی ریه، قابل درمان است اما در نوع مزمن که ریه رو به ‌سوی فیبروز می ‌رود (با علایم برونشیتی)‌ درمان بسیار مشکل می‌ شود، چون آن قسمتی از ریه که بر اثر برخورد مداوم با آنتی ‌ژن باکتری تخریب شده است، دیگر قابل برگشت نیست و فقط می ‌توان بیماری را کنترل کرد. اگر فردی 2 تا 9 ساعت پس از سونا دچار علائم بیماری سونا گردید، نباید این علائم را به حساب سونا بگذارد و بایستی هر چه سریع ‌تر به پزشک متخصص داخلی یا ریه مراجعه کند.

  • امین جوکار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی