ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی,ساعت دیواری فانتزی جدید,ساعت دیواری فانتزی نگین دار

بایگانی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

 

 

این مدل صبحانه خوردن چاق تان می کند، مراقب باشید

این مدل صبحانه خوردن چاق تان می کند، مراقب باشید
چه کسی فکرش را میکند که اگر صبحانه را اشتباه بخورد ممکن است چاق شود؟ خوردن صبحانه و اهمیت آن از نظر هیچ کس پنهان نیست. امروز بر آن هستیم که اشتباهات رایجی را که در خوردن صبحانه انجام می دهیم و چندان هم از آنها آگاهی نداریم را برشماریم.

به گزارش بهداشت نیوز  البته باید گفت که چندان هم مقصر نیستیم، چرا که سبک زندگی مدرن و بالا رفتن سرعت زندگی به تبع آن، تولید بسته های آماده غذا حتی صبحانه، تبلیغات نادرست روی این بسته ها، دشواری در کنار گذاشتن روش های سنتی خوردن نان، پنیر و چای شیرین و سایر عوامل راه را اندکی برای ما دشوار هم ساخته است.
اما نکته مثبت این است که اکنون می توانیم با استفاده از یافته های علمی انجام شده، بهترین روش را برای این وعده بسیار مهم غذایی به کارگرفته و به تناسب اندام خود کمک کنیم. با این کار اندیشه نادرست نخوردن صبحانه یا نوشیدن تنها یک فنجان چای، قهوه یا آبمیوه را نیز کنار خواهیم گذاشت و با اندکی صبر به روند صحیح وعده صبحانه مبادرت خواهیم کرد.

با فهرستی از رایج ترین اشتباهات خوردن صبحانه که منجر به افزایش وزن نیز می شوند با ما همراه باشید
در وعده صبحانه تنها یک قهوه میل می کنید

دکتر «کریسی کندل» در این باره می گوید اگر عادت به صرف تنها یک قهوه در وعده صبحانه خود را دارید و هیچ چیز دیگری در کنار آن میل نمی کنید، می تواند در بقیه طول روز اشتهای شما را برای خوردن بیشتر هم کند. همچنین می تواند میزان سوخت و ساز بدن تان را کاهش نیز بدهد.
اگر هم در هنگام صبح احساس گشنگی نمی کنید، یک تخم مرغ آب پز، کمی بلغور یا ماست یونانی به همراه بری یا یک تکه کوچک نان و کره بادام زمینی میل کنید. این مواد با دارا بودن پروتئین فراوان از ضعف رفتن معده تان در ساعات بعدی جلوگیری به عمل خواهند آورد.

در وعده صبحانه قهوه هایی که ترکیبی از شکر و خامه فراوان هستند میل می کنید

برای بسیاری از افراد صبحانه متشکل از یک قهوه پرکالری ای پر از شکر و خامه است. «آنا کینگ» متخصص تغدیه مرکز سلامت کلینیک «ایندیانا» در این باره می گوید: “اگر اندازه قهوه ای را که برای وعده صبحانه انتخاب می کنید، بزرگ باشد و محتوی مقادیر زیادی شکر و خامه باشد، بین ۲۷۰ تا ۳۳۰ کالری را تنها با خوردن یک قهوه به بدن خود می رسانید.”
اگر هم عادت به خوردن قهوه در وعده صبحانه دارید، لااقل آن را بدون افزودن شکر اضافه به آن میل کنید چرا که با اضافه کردن شکر اضافه به آن ۴۵ تا ۶۰ کالری دیگر هم به آن خواهید افزود.


شکر و شیرینی را به جای پروتئین بیشتر انتخاب می کنید

«کنی مائور» موسس و از متخصصان تغذیه در مرکز ورزشی «مائور» در این باره می گوید: “از برخی از صبحانه هایی که خوردن و تهیه کردن شان بسیار هم آسان است از جمله خوردن شیرینی ها و کیک ها و یا کورن فلکس های پر از شکر پرهیز کنید. این خوراکی ها باعث افزایش میزان خستگی و اضافه وزن در شما خواهند شد. با خوردن چنین صبحانه هایی خود را از مصرف پروتئین محروم و باعث افزایش وزن خواهید شد.”
همچنین پروتئین گزینه بسیار خوبی برای عضلات و ماهیچه های بدن است و بدن بهتر قادر به شکستن آن خواهد بود و احساس سیری بیشتری را در شما به وجود خواهد آورد. به علاوه اگر وعده صبحانه را با پروتئین بیشتر آغاز کنید، به بدن کمک خواهید کرد که در طول روز تعادل بهتری در دریافت پروتئین داشته باشد.
۵۶ گرم پروتئین برای مردان و ۴۶ گرم برای زنان، می تواند کمترین میزان پروتئین مصرفی یک روز باشد. بهتر است در هر وعده غذایی مقداری از این پروتئین دریافت شود.
مائور پیشنهاد می کند: “خوردن تخم مرغ، مرغ، لوبیا، سبزیجات و آجیل، می توانند گزینه های بسیار خوبی باشند. زمانی هم که سفر می کنید و از خانه دور هستید، می توانید از برخی از بسته های پروتئینی یا میان وعده های حاوی پروتئین مانند تکه های مغز آجیل بسته بندی استفاده کنید.”
کربوهیدارت نادرستی را برای وعده صبحانه انتخاب می کنید.
اگر وعده صبحانه ای که میل می کنید حاوی فیبر کافی نباشد مثلا فقط پن کیک، شیرینی و یا کورن فلکس باشد، می تواند سبب چاق شدن تان شود. وجود فیبر سبب می شود در ساعات بعدی مصرف آن بهتر کار کنید و احساس گرسنگی کمتری نیز داشته باشید.
یکی از دلایلی که بعد از خوردن پن کیک یا شیرینی خیلی زود احساس گرسنگی می کنید عدم وجود فیبر در آن است. بر اساس داده های انجمن دارویی آمریکا، زنان به ۲۵ گرم و مردان به ۳۸ گرم فیبر در روز نیازمند هستند.

حجم ظرف یا کاسه ای که برای صبحانه انتخاب می کنید بزرگ است

بله این بسیار خوب است که در وعده صبحانه خود میزان کافی فیبر را از طریق مواد غذایی چون کورن فلکس ها بدست آورید اما این موضوع هم بسیار اهیمت دارد که چه اندازه ای میل می کنید.
مطالعات انجام شده بر جمعیت آمریکا نشان داده که حدود ۹۲ درصد از آنها کالری بیش از اندازه مورد نیاز بدن را از طریق خوردن کورن فلکس های صبحانه دریافت می کنند. اگر کاسه بزرگی را به کار ببرید گاهی سه یا چهار برابر لازم را میل خواهید کرد، بنابراین بهتر است پیمانه های همانند یک چهارم تا سه چهارم یک فنجان از کورن فلکس را در وعده صبحانه میل کنید.

در وعده صبحانه نوشیدنی های بسیار شیرین می نوشید

بسیاری از افراد علاقه دارند که در وعده صبحانه از مخلوطی از میوه ها و سبزیجات غلیظ که آنها را در داخل مخلوط کن و با شیر ترکیب کرده اند استفاده کنند. اما باید توجه داشت که اگر این کار با افزودن مقادیر فراوانی شکر برای خوشمزه تر شدن آن باشد، آن وقت می تواند بیش از خوردن یک صبحانه عادی و معمولی به افزایش وزن تان کمک کند.

در وعده صبحانه فقط آبمیوه میل می کنید

اگر تنها از آب میوه در وعده صبحانه استفاده می کنید باید بدانید که این اصلا کافی نیست. آب میوه با عدم دارا بودن فیبر و پروتئین کافی سبب افزایش گرسنگی شما خواهد شد. البته به این معنا هم نیست که در وعده صبحانه آب میوه ننوشید، اما آن را با پروتئینی که از تخم مرغ یا ماست یونانی وجود دارد همراه کنید و کربوهیدرات هایی که محتوی فیبر هستند را نیز به این مواد بیافزایید. مثلا یک تکه نان تست قهوه ای یا یک فنجان بلغور را به در کنار آب میوه و تخم مرغ خود بگنجانید.

در وعده صبحانه از بسته یا جعبه های آماده صبحانه استفاده می کنید

غذاهای بسته بندی شده می توانند بسیار گول زننده باشند. مثلا ممکن است روی آنها نوشته شده باشد به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد و یا بدون چربی است. اما اگر با دقت بیشتری به مواد تشکیل دهنده آنها نگاه کنید خواهید دید مقادیر قابل توجهی شکر و چربی در آنها به کار رفته است. همچنین میزان پروتئین آن هم کافی و به اندازه تبلیغ روی آن نیست. بنابراین با چنین مواد آماده ای خودتان را گول نزنید.

تنها آنچه را به صورت سنتی به عنوان صبحانه تعریف شده را میل می کنید

زمانی که تنها از مواد خوراکی مخصوص صبحانه مثلا کورن فلکس ها، تخم مرغ، تست، پن کیک و یا بلغور استفاده می کنید، مثلا حلیم می خورید، هیچ میوه و سبزیجاتی جاتی را در وعده صبحانه خود نگنجانده اید. بله درست است که احتمالا خواهید گفت میوه و سبزیجات را در میان وعده ها یا هنگام ناهار مصرف می کنید اما صبحانه چطور؟ حتمالا برای گنجاندن میوه و سبزیجات در وعده صبحانه خود، باید روش ستنی و دیرینه خوردن صبحانه را اندکی تغییر دهید.
اما زمانی که فیبر را به صبحانه می افزایید، می تواند در سیر نگه داشتن شما بسیار کمک کند. به عنوان مثال اگر در وعده صبحانه تنها یک تکه نان و تخم مرغ میل می کنید، روی نان خود کمی آواکادو قرار دهید.
بلغور را به به همراه تکه های سیب، گردو و یا آلوهای خشک شده یا کمی دارچین میل کنید. یا کمی اسفناج یا ظرف سبزیجات شب قبل را به وعده صبحانه ای که می خورید بافزایید.

کره بادام زمینی کم چرب می خرید

اگر چه قرار دادن مقداری کره بادام زمینی کم چرب بر روی تکه ای از نان به نظر بسیار هم سلامت می رسد اما این نوع کم چرب که حدود ۴ گرم چربی دارد در تولید آن و برای جبران عدم وجود چربی کافی از شکر و نمک بسیار بیشتری استفاده شده است.
این بدان معناست که در دو قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی کم چرب، ۴ گرم شکر و دو برابر نمک در مقایسه با نوع پرچرب آن استفاده شده است. چربی که در بادام وجود دارد حتی می تواند برای شما بسیار مفید هم باشد. بنابراین این بار به دنبال نوع کم چرب و پرنمک آن نباشید و نوع طبیعی تر از آن را خریداری کنید.
 

 

منبع: روزیاتو| سلامت نیوز

 

 

 

  • امین جوکار

 

 

خاصیت عجیب به سمت چپ خوابیدن که فکرش را هم نمی کنید

خاصیت عجیب به سمت چپ خوابیدن که فکرش را هم نمی کنید
خوابیدن به سمت چپ، باعث می شود تا فیلتر مایع لنفاوی بهتر در بدن کار کند، زیرا سمت چپ بدن ما غالبا سمت جریان لنفاوی است. این نوع خوابیدن می تواند به هضم غذا و کاهش سوزش معده کمک کند. خوابیدن به سمت چپ می‌تواند به روند دفع مواد زائد بدن از مغز و کاهش درد کمر کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز خوابیدن به سمت چپ ممکن است به دلیل گرانش، بهتر باشد. به طور خاص، دراز کشیدن به سمت چپ اجازه می دهد که مواد زائد به راحتی از روده بزرگ به راست روده حرکت کند. خوابیدن به سمت چپ، اجازه می دهد تا معده و پانکراس به طور طبیعی معلق باشند که می تواند پخش آنزیم های پانکراس و سایر فرایندهای گوارش را حفظ کند. البته این نوع خوابیدن به  زنان باردار بیشتر توصیه می شود زیرا موجب گردش خون مناسب قلب در آنها خواهد شد، زیرا جاذبه می تواند زهکشی لنفاوی را بهبود دهد و گردش خون آئورت را از قلب دور کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

  • امین جوکار

قهوه فوری؛ خوب یا بد؟

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۱:۴۸ ق.ظ

 

 

 

قهوه فوری؛ خوب یا بد؟

 قهوه فوری؛ خوب یا بد؟
از آنجایی که حساسیت به کافئین از فردی به فردی دیگر متفاوت است، قهوه فوری ممکن است انتخاب بهتری برای افرادی باشد که نیازمند کاهش مصرف کافئین هستند.

به گزارش بهداشت نیوز قهوه فوری یک نوشیدنی محبوب در بسیاری نقاط جهان است. در برخی کشورها، قهوه فوری ممکن است حتی سهمی بیش از 50 درصدی از تمام قهوه مصرفی را داشته باشد.

قهوه فوری گزینه ای سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر برای آماده کردن نسبت به قهوه معمولی است.

نوشیدن قهوه فوری با برخی فواید سلامت پیوند خورده است، اما آیا مصرف قهوه فوری نیز می تواند فوایدی مشابه را ارائه کند؟ در ادامه با قهوه فوری بیشتر آشنا می شویم.
قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری از عصاره خشک شده قهوه تهیه می شود. همانند دم کردن قهوه معمولی، عصاره از طریق دم کردن پودر دانه های قهوه تهیه می شود، اگرچه از غلظت بیشتری برخوردار است.

پس از دم کردن، آب از عصاره گرفته می شود تا تکه ها یا پودری خشک شکل بگیرد که در هر دو صورت افزودن آب موجب حل شدن آنها می شود.

دو روش اصلی برای تهیه قهوه فوری وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

خشک کردن افشانه ای یا اسپری درایینگ. عصاره قهوه در هوای داغ اسپری می شود که به سرعت قطرات را خشک کرده و آنها را به پودر یا تکه هایی کوچک تبدیل می کند.

خشک کردن انجمادی یا فریز درایینگ. عصاره قهوه منجمد شده و به تکه های کوچک تقسیم می شود که بعدا در دمای کم و تحت شرایط خلاء خشک می شوند.

هر دو روش کیفیت، عطر و طعم قهوه را حفظ می کنند.

رایج‌ترین روش آماده کردن قهوه فوری افزودن یک قاشق چایخوری از پودر آن در یک فنجان آب داغ است.

میزان قدرت عطر و طعم قهوه نیز به راحتی از طریق افزودن پودر بیشتر یا کمتر به فنجان قابل تنظیم است.
قهوه فوری حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است

قهوه یکی از بزرگ‌ترین منابع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی مدرن محسوب می شود.

محتوای آنتی اکسیدانی قهوه فوری به اندازه ای زیاد است که باور بر این است در بسیاری از فواید سلامت مرتبط با این نوشیدنی نقش دارد.

همانند قهوه معمولی، قهوه فوری حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قدرتمند است.

بنابر نتایج یک مطالعه، قهوه فوری به واسطه روشی که پردازش می شود، ممکن است حتی حاوی مقادیر بیشتری از برخی آنتی اکسیدان ها نسبت به دمنوش های دیگر باشد.

افزون بر این، یک فنجان قهوه استاندارد حاوی تنها 7 کالری و مقادیر کم پتاسیم، منیزیم، و نیاسین (ویتامین B3) است.
محتوای کافئین قهوه فوری اندکی کمتر است

کافئین رایج‌ترین ماده محرکی است که در جهان مصرف می شود و قهوه بزرگ‌ترین منبع غذایی آن محسوب می شود.

با این وجود، محتوای کافئین قهوه فوری به طور کلی اندکی کمتر از قهوه معمولی است.

یک فنجان قهوه فوری حاوی یک قاشق چایخوری پودر قهوه ممکن است 30 تا 90 میلی گرم کافئین داشته باشد، در شرایطی که یک فنجان قهوه معمولی حاوی 70 تا 140 میلی گرم کافئین است.

از آنجایی که حساسیت به کافئین از فردی به فردی دیگر متفاوت است، قهوه فوری ممکن است انتخاب بهتری برای افرادی باشد که نیازمند کاهش مصرف کافئین هستند.

قهوه فوری در نوع بدون کافئین نیز به فروش می رسد که حاوی کافئین کمتری نیز است.

کافئین بیش از حد ممکن است موجب اضطراب، اختلال در خواب، بی قراری، ناراحتی معده، لرز، و ضربان سریع قلب شود.

قهوه فوری حاوی آکریل‌آمید بیشتری است

 آکریل‌آمید یک ماده شیمیایی بالقوه مضر است که در زمان بو دادن دانه های قهوه شکل می گیرد.

این ماده شیمیایی در طیف گسترده ای از مواد غذایی، دود، لوازم خانه، و محصولات مراقبت شخصی نیز وجود دارد.

جالب این که قهوه فوری ممکن است حاوی دو برابر آکریل‌آمید بیشتر نسبت به قهوه تازه بو داده شده باشد.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آکریل‌آمید ممکن است به سیستم عصبی آسیب برساند و خطر سرطان را افزایش دهد.

با این وجود، مقدار آکریل‌آمیدی که از طریق رژیم غذایی و قهوه وارد بدن می شود بسیار کمتر از مقداری است که مشخص شده می تواند مضر باشد.

از این رو، نوشیدن قهوه فوری نباید موجب نگرانی شما درباره مواجهه با آکریل‌آمید شود.
همانند قهوه معمولی، قهوه فوری ممکن است برخی فواید سلامت را ارائه کند

نوشیدن قهوه با فواید سلامت بسیاری پیوند خورده است.

از آنجایی که قهوه فوری حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مشابه با قهوه معمولی است، این نوشیدنی باید بیشتر فواید سلامت مشابه با آن را ارائه کند.

نوشیدن قهوه فوری ممکن است با فواید زیر پیوند خورده باشد:

تقویت عملکرد مغز. محتوای کافئین قهوه فوری می تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد.

تقویت سوخت و ساز. کافئین موجود در قهوه فوری ممکن است سوخت و ساز (متابولیسم) را افزایش داده و به چربی سوزی بیشتر کمک کند.

کاهش خطر بیماری. قهوه ممکن است خطر بیماری های انحطاط عصبی، مانند بیماری های آلزایمر و پارکینسون را کاهش دهد.

کاهش خطر دیابت. قهوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

بهبود سلامت کبد. قهوه و کافئین ممکن است خطر بیماری های کبد مانند سیروز و سرطان کبد را کاهش دهند.

بهبود سلامت روانی. قهوه ممکن است به کاهش خطر افسردگی و خودکشی کمک کند.

افزایش طول عمر. نوشیدن قهوه ممکن است به طولانی‌تر شدن زندگی انسان کمک کند.

با این وجود، باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از مطالعات درباره فواید قهوه مشاهده ای بوده اند.

این نوع از مطالعات نمی توانند ثابت کنند که قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری می شوند - تنها افرادی که بر حسب عادت قهوه می نوشند احتمال کمتری دارد به بیماری مبتلا شوند.

اگر به این فکر می کنید که برای تقویت سلامت خود چه میزان قهوه باید بنوشید، مصرف سه تا پنج فنجان قهوه فوری در روز ممکن است مطلوب باشد. مطالعات اغلب این میزان مصرف قهوه را با بیشترین میزان کاهش خطر پیوند داده اند.
سخن پایانی

قهوه فوری گزینه ای سریع و آسان برای آماده کردن است و به قهوه‌ساز برای این کار نیازی نیست. همچنین، این محصول از طول عمر بالایی روی قفسه فروشگاه ها برخوردار است و نسبت به قهوه معمولی ارزان‌تر است.

از این رو، زمانی که به مسافرت می روید، قهوه فوری می تواند همراه خوبی برای شما باشد.

قهوه فوری حاوی کافئین اندکی کمتر و آکریل‌آمید بیشتر نسبت به قهوه معمولی است، اما از محتوای آنتی اکسیدانی تقریبا مشابه برخوردار است.

به طور کلی، قهوه فوری یک نوشیدنی سالم و کم کالری است که با فواید سلامت مشابه با انواع دیگر قهوه پیوند خورده است.

منبع: عصر ایران

 

 

 

  • امین جوکار

 

 

 

تاثیر حیرت انگیز حجامت بر سلامت بدن و درمان بیماری ها

تاثیر حیرت انگیز حجامت بر سلامت بدن و درمان بیماری ها
حجامت یک روش درمانی سنتی است که تاریخچه آن به سال های بسیار دور برمی گردد. این روش هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات باورنکردنی در درمان بیماری ها دارد. در ادامه به شرح این اثرات می پردازیم. با ما همراه باشید.

به گزارش بهداشت نیوز یک محقق طب سنتی حجامت را یک روش درمانی علمی دانست و اظهار کرد: این شیوه در درمان بسیاری دردها و بیماری‌ها مانند انواع  سردردها، کمر دردها،  کبد چرب و آلرژی و پیشگیری از بیماری قلبی و عروقی موثر است.

حجامت بر سیستم‌ های مختلف بدن اثرات مختلفی دارد. حجامت در حقیقت نوعی  استرس و حمله کوچک طراحی شده به بدن است که موجب آماده شدن سیستم دفاعی بدن می‌ شود. با انجام دائمی و پیوسته حجامت بدن در برابر بیماری‌ های مختلف آمادگی پیدا کرده و سیستم دفاعی بدن همیشه آماده خواهد بود.

بسته به نوع  سیستم ایمنی  بدن و نیز نوع بیماری فرد، حجامت تاثیر متفاوتی بر سیستم ایمنی بدن خواهد داشت. در برخی بیماری‌ ها مانند حساسیت فصلی نیاز است تا سیستم ایمنی بدن آرام شود تا علائم آلرژیک کمتر شود و حجامت به طور اتوماتیک‌ وار این کار را انجام داده و سیستم ایمنی بدن را در این گونه بیماری‌ ها آرام می‌کند.

بسیاری دردها و بیماری‌ ها با حجامت قابل درمان است. بطور مثال حجامت برای درمان بسیاری سردردها و بویژه  سردردهای میگرنی که به دارو جواب نمی‌ دهند، بسیار کارآمد است. همچنین اثر درمانی حجامت بر بسیاری کمردردها نیز ثابت شده است.

همچنین این روش درمانی در درمان کبد چرب بسیار موثر است. حجامت در پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی بسیار موثر است و به باز شدن رگ هایی که با پلاکت مسدود شده‌اند، کمک می‌ کند.

 

تاثیر حجامت در درمان استرس

استرس و مقابله با آن یکی از دغدغه‌های اصلی امروز انسان در تمام سنین و حوزه‌ های زندگی می‌ باشد. به همین دلیل جستجو برای یافتن راه حل مناسب یکی از مباحث حال حاضر در دنیا می‌ باشد. طبق تحقیقات مختلف، تاثیر حجامت بر روی درمان استرس ثابت شده است.

درمان به روش حجامت می‌ تواند به شما در کاهش ایجاد استرس کمک کند، زیرا محیط آرام و روش درمانی موثر به سرعت می‌تواند در شما تاثیر بگذارد. به طور معمول جلسات درمانی حجامت ممکن است از 10 تا 20 دقیقه به طول بینجامد و این زمان برای خالی کردن ذهن و رهایی از شر  افکار منفی و مزاحم می‌ تواند شما را آرام کند و آنگاه شما متوجه تاثیر حجامت می‌ شوید.

زمانی که در حالت استرس قرار می‌ گیرید، به اسپاسم عضلانی و سفت شدن ماهیچه‌ ها دچار می‌ شوید. به همین دلیل ممکن است که درد زیادی را در گردن، شانه‌ ها و ناحیه کمر خود احساس کنید.

روش درمانی حجامت داغ می‌ تواند باعث تسکین این دردها شود. در واقع گویی بیمار در طول جلسات درمانی به یک خواب عمیق فرو می‌رود. روش درمانی حجامت جایگزینی برای درمان دردها است.

علاوه بر حجامت به روش خشک، ممکن است درمانگران تشخیص دهند که لازم است از حجامت مرطوب استفاده نمایند. پس از ایجاد مکش در بدن، درمانگر با حرکت فنجان روی بدن و ایجاد حرکات ملایم در آن باعث رهایی از استرس و انتقال آرامش به بیمار خواهد شد.

در حالی که جلسات درمانی حجامت می‌ تواند به کاهش استرس شما کمک کند، فلسفه موجود در این روش که ناشی از طب سنتی چین است، می‌داند که کدام نقاط از بدن که در ارتباط با سیستم عصبی و عاطفی بدن می‌ باشند را شناسایی کنند.

این نواحی از خط مستقیم شانه‌ ها گرفته و از ستون فقرات تا لگن ادامه دارد. با قرار دادن فنجان‌ ها در این خط و ایجاد مکش، درمانگر می‌ تواند عملکرد مناسبی را در سیستم عصبی و عاطفی بدن شما ایجاد کند تا بتوانید احساسات مناسبی برای ایجاد آرامش و تعادل در بدن خود به دست آورید

 

همچنین طب چینی معتقد است که ایجاد سموم در بدن به شدت با احساسات و افکار منفی مرتبط می‌ باشد. حجامت می‌ تواند باعث آزاد شدن سموم از بدن شود، تا عملکرد گردش خون در بدن به درستی صورت گیرد. زمانی که این سموم از بدن حذف می‌ شوند، شما می‌ توانید احساس آرامش داشته باشید.

 

تاثیر حجامت برای درمان درد شانه و گردن

شاید دانستن این نکته جالب باشد که نزدیک به 65 درصد از آمریکایی‌ها در سنین 18 تا 35 سالگی دچار درد مزمن گردن و شانه هستند. اگر قبلا تصور می‌ کردید که تنها افراد مسن این مشکل را دارند، بهتر است که مجددا به اطراف خود نگاه کنید، بی شک افراد بسیاری را در نزدیکی خود می‌ یابید که با این درد مواجه می‌ باشند.

حجامت ممکن است در این موارد یکی از موثرترین روش‌های درمانی بهبود دهنده‌ ای باشد که می‌ تواند به شما و اطرافیانتان کمک کند. برای گرفتن بهترین نتیجه از روش درمانی حجامت و بیشتر شدن تاثیر حجامت بر قسمت‌ هایی از بدن که مشکل دارد، باید به متخصص مراجعه کنیم.

درد گردن و شانه می‌ تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که تنها یکی از آن‌ ها آسیب‌هایی است که به علت عدم مراقبت به وجود آمده است. از دیگر عوامل موثر در بروز این دردها، می‌تواند  آرتروز یا منیژیت باشد.

حتی ممکن است درد گردن و شانه‌ های شما ناشی از وضعیت بد بدن شما در محل کار باشد، عدم تحرک و تغییر موقعیت در طولانی مدت می‌تواند از دلایل درد گردن و شانه‌ها باشد.

اگر به صورت تصادفی به مدت طولانی در وضعیت نامناسبی بخوابید، ممکن است درد گردن و شانه‌ های شما افزایش پیدا کند. به عنوان یک ورزشکار ممکن است ورزش‌ های سنگین باعث ایجاد دردهای عضلانی در شانه و گردن شما شود.

به خاطر داشته باشید که گاهی سر درد و میگرن نیز می‌تواند از عوامل تاثیر گذار در درد شانه‌ها و گردن شما شود. بررسی مزایای حجامت نشان می ‎دهد این روش درمانی بر روی درد گردن و شانه تاثیرات خوبی می‌گذارد.

درد گردن و شانه‌ها ناشی از بروز مشکل در بافت‌ های مفاصل کششی می‌باشد. زمانی که حجامت صورت می‌گیرد، پوست را از طریق شبکه‌ های فیزیولوژیکی کشیده و خلاء در آن ایجاد می‌کند. پس از اینکه خون برای پر کردن فضای خالی درون فنجان جاری می‌شود، اکسیژن وارد رگ‌های خونی خواهد شد.

در حجامت خروج خون از بدن، غدد لنفاوی بدن دچار تغییر و بهبود می‌شوند. اسپاسم و گرفتگی عضلانی می‌ تواند به علت ایجاد سموم، سلول‌ های مرده و سایر ضایعات در بدن ایجاد شود. غدد لنفاوی برای پاکسازی سموم بدن و بهبود عملکرد آن کار می‌ کند.

 

منبع: زندگی انلاین

 

 

 

  • امین جوکار

دلایل تلخی دهان چیست؟

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۰۳:۳۸ ب.ظ

 

 

 

دلایل تلخی دهان چیست؟

دلایل تلخی دهان چیست؟
عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سرما خوردگی، آلرژی و سینوزیت همه میتوانند موجب احتقان مسیر بینی، کاهش حس بویایی یا تلخی دهان شده و در نتیجه توانایی چشیدن طعم‌ها را کاهش دهند.

به گزارش بهداشت نیوز: تلخی دهان دلایل متعددی دارد از جمله رفلاکس معده، کمبود ویتامین، سیگار کشیدن و ...حدود یک ماه است که احساس می‌کنم مزه دهانم تلخ شده است. لطفا بفرمایید چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟تلخی دهان دلایل متعددی دارد از جمله رفلاکس معده، کمبود ویتامین، سیگار کشیدن و ...

از عمده دلایل تلخی دهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوزش سر دل یا رفلاکس معده

یکی از دلایل تلخ شدن دهان، برگشت اسید معده به مری است که میتواند موجب سوزش سردل یا رفلاکس معده شود. دریچه اتصال بین مری و معده به طور معمول باید بسته باشد تا اسید نتواند از معده خارج شود. ولی وقتیکه این دریچه ضعیف شده یا آسیب ببیند، اسید‌ها خارج شده و موجب یک احساس سوزش در معده و قفسه سینه می‌شوند. همه این موارد باعث تلخی دهان می‌شود.

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی

عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، سرما خوردگی، آلرژی و سینوزیت همه میتوانند موجب احتقان مسیر بینی، کاهش حس بویایی یا تلخی دهان شده و در نتیجه توانایی چشیدن طعم‌ها را کاهش دهند.

سلامت ضعیف دهان

بهداشت ضعیف دهان موجب مشکلات لثه و دندان مانند ژینژیویت می‌شود که در تغییر طعم دهان و تلخی دهان تاثیر زیادی خواهد داشت.

کمبود ویتامین

کمبود ویتامین یک علت تلخی دهان است. ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن، برای عملکرد درست اندام‌ها مثل طعم، مزه و بو لازمند. به عنوان مثال روی برای حواس چشایی و بویایی لازم است. به همین خاطر قبل از مصرف مکمل روی، پزشک میزان روی بدن را چک می‌کندو جالب است بدانید افزایش روی هم می‌تواند باعث تلخی دهان شود. همچنین یکی دیگر از عواملی که موجب از دست دادن طعم غذا‌ها یا تلخی دهان می‌شود، کمبود ویتامین B۱۲ است.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن هم می‌تواند مزه تلخ در دهان ایجاد کند. دلیل آن هم اینست که سیگار حاوی مواد شیمیایی سمی است و به جوانه‌های چشایی آسیب می‌زنند. اگر سیگار ترک شود جوانه‌های چشایی رشد کرده، بیشتر می‌شوند و احساس مزه و طعم بهبود می‌یابد. ولی در برخی موارد هم در افرادیکه سالیانی است سیگار می‌کشند ممکنست پس از ترک سیگار هرگز جوانه‌های چشاییشان بهبود نیابد.

بارداری

در مراحل اولیه بارداری، برخی از زنان حس چشایی شان عوض می‌شود. ممکن است طعم فلزی عجیب در دهان حس کنید یا اینکه برخی غذا‌ها به خوشمزگی قبل نباشند. یا مثلا از غذا‌هایی که قبلا دوست داشته اید دیگر خوشتان نیاید.

شیمی درمانی و دارو‌های بیولوژیکی

در کنار شیمی درمانی و استفاده از دارو‌های بیولوژیکی ممکن است طعم عجیبی در دهان حس مانند طعم فلز، یا چیز تلخ یا شور حس شود. همچنین تلخی دهان گاهی از عوارض این مورد است.

دارو‌های دیگر

یکی دیگر از علل تلخی دهان برخی از دارو‌هایی است که برای درمان آلرژی، بیماری آلزایمر، آنمی، آسم، فشار خون، گلوکوم (آب سیاه)، بیماری پارکینسون، نقرس، آرتروز روماتیسمی، اسکیزوفرنی و مشکلات تیروئید مصرف میشوند و نیز آنتی بیوتیک‌ها (مانند مترونیدازول)، ضد قارچها، کورتیکواستروئیدها، دیورتیک‌ها و چسب‌های نیکوتین و … استفاده می‌شوند.یکی از عواملی که موجب از دست دادن طعم غذا‌ها یا تلخی دهان می‌شود، کمبود ویتامین B۱۲ است.

مشکلاتی در سلامتی

خشکی دهان به علت بی آب شدن بدن یا آسیب غدد بزاق، گاهی باعث طعم فلزی در دهان می‌شود. همچنین کسانیکه دیابت یا بیماری تیروئید، کبد یا کلیه دارند ممکنست گاهی حس تلخ شدن دهان داشته باشند یا مزه دهانشان با قبل فرق کند.

پیری یا سوء تغذیه

یکی دیگر از عوامل موثر بر تغییر طعم غذا‌ها پیری و سوء تغذیه است. طعم شیرین و شور اغلب با تغذیه نامناسب یا پیری، کاهش می‌یابد.

سندرم سوزش دهان

سندرم سوزش دهان، گلاسودینیا، گلاسوپیروز، استومودینیا و دیسستزی دهان مشکلی است که با حس مداوم سوزش در لبها، زبان یا جای دیگری در دهان مشخص می‌شود. این مشکل گاهی باعث کاهش چشایی یا حس تلخی دهان همراه است.

جراحی

جراحی‌هایی که در دهان، بینی و حلق انجام میشود، میتوانند به عصب‌های جوانه‌های چشایی یا غدد بزاق آسیب زده و باعث تلخی دهان یا مشکلاتی در چشیدن طعم غذا شوند.

اختلالات چشایی

برخی افراد به صورت ارثی ممکن است ناتوانی بویایی یا چشایی بو‌ها و طعم‌های خاصی را تجربه کنند. ضعف چشایی (Hypogeusia) به کاهش چشایی و اختلال چشایی (dysgeusia) یک طعم غیر طبیعی اشاره دارد. البته این مشکل نادر است.

 

منبع:تبیان

 

 

 

  • امین جوکار

 

 

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

طبیعتا مسافران هواپیما می‌دانند که جز در مواقع ضروری درب خروج اضطراری را نباید باز کنند. با این‌حال یکی از مسافران هواپیمایی ژیامن ایرلاینز چین با باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما اقدامی بسیار خطرناک را انجام داد. این مسافر بعد از باز کردن درب خروج اضطراری هواپیما، دلیل کار خود را خستگی بیش‌ از حد از پرواز بیان کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

این حادثه 23 سپتامبر در فرودگاه بین‌المللی تیانهه (Tianhe International Airport) شهر ووهان (Wuhan) استان هوبئی (Hubei) اتفاق افتاده است. طبق اخبار زمانی که این زن قصد باز کردن درب را داشته است، به او گفته‌ شده که این کار را انجام ندهد، ولی او به این دستور توجهی نمی‌کند و درب خروج اضطراری را باز می‌کند. پلیس بعد از این ماجرا اقدام به دستگیری مسافر خاطی می‌کند.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

این اتفاق برای اولین بار رخ نداده است. قبل از آن نیز حادثه‌ای شبیه به آن در سال جاری یعنی سال 2019 اتفاق افتاد که طی آن‌ یک زن دیگر هنگام پرواز با خطوط هواپیمایی ایزی جت (EasyJet) تلاش کرد درب خروج اضطراری را باز کند و تلاش وی بی‌نتیجه ماند و دستگیر شد. این زن هنگام دستگیری به مهمانداری که قصد جلوگیری از اقدام او را داشته است، حمله می‌کند، به همین دلیل این مهماندار به‌سختی توانسته است تا زمان رسیدن پلیس از اقدام این زنِ مست جلوگیری کند.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

از جمله نمونه‌های دیگری که شبیه به این حادثه رخ‌ داده است می‌توان به حادثه ماه می اشاره کرد که باز هم یک زن هنگام پرواز با هواپیمایی دلتا ایرلاینز (Delta Air Lines) در میانه پرواز تلاش می‌کند درب خروج اضطراری را باز کند. این هواپیما از فرودگاه رالی (Raleigh) در کارولینای شمالی (North Carolina) به سمت فرودگاه لاگواردیا (LaGuardia) در نیویورک (New York) پرواز می‌کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

در ماه مه سال 2017 نیز این بار یک مرد اهل اونتاریو (Ontario) هنگام تلاش برای باز کردن درب خروج اضطراری هواپیمای شرکت ایر کانادا (Air Canada) بازداشت شد. طبق گزارش کانادا پرس این مرد به اتهام «حمله و ارعاب مهماندار پرواز و مداخله در انجام وظایف مهماندار» بازداشت‌ شده است. این پرواز از سمت خلیج مونتگو (Montego) در جامائیکا (Jamaica) به سمت تورنتو (Toronto) حرکت می‌کرده است.

زنی که درب خروج اضطراری هواپیما را باز کرد، دستگیر شد!

خوشبختانه اعضای کادر پرواز و مهمانداران برای چنین مواقعی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند و از طرفی درب‌های خروج اضطراری بسیار ایمن هستند و چنین افرادی که قصد اقدامات خطرناک دارند، به‌سختی می‌توانند دست به این کار بزنند.

 

 

  • امین جوکار

سفر به پایتخت خوشنویسی ایران و زیبایی های بیشمارش

یکی از شهرهای تاریخی ایران قزوین است که فرهنگ غنی و جذابی را در خود دارد. این شهر که دورانی پایتخت ایران بوده، امروز مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. جاهای دیدنی قزوین بسیار هستند و این خود باعث جذب مسافران بیشتر می شود. اگر قصد سفر دارید، در راهنمای سفر به قزوین با ما همراه باشید تا بیشتر با این شهر تاریخی آشنا شوید. همچنین می دانیم که سفر بدون خرید سوغاتی، قطعا جذاب نخواهد بود و به همین خاطر، سعی کردیم برای شما همراهان عزیز در کنار معرفی جذابیت های تاریخی و طبیعی، سوغات قزوین را نیز هر چند کوتاه برشماریم.

راهنمای سفر به قزوینمعرفی

استان قزوین در بخش مرکزی ایران، قرار گرفته و مرکزش شهر قزوین بوده که دارای قدمت و تاریخ بسیاری است. این شهر در زمان صفویه به مدت 5 سال پایتخت ایران بود و به همین دلیل جاذبه های گردشگری و تاریخی در آن کم نیستند. این شهر دارای شیرینی های بسیار خوشمزه و معروفی است که در سفر به این شهر حتما از آن ها امتحان کنید. قزوین زادگاه خوشنویسان بسیار بزرگ و به نامی بوده و به همین دلیل امروزه شهر قزوین را به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی می کنند.

شهر قزویننکاتی برای سفر به قزوین

اگر از شهر تهران به قزوین سفر می کنید، فاصله آن از تهران 160 کیلومتر است و حدود 2 ساعت و ربع باید در آزادراه تهران- قزوین رانندگی کنید. برای دسترسی به این شهر می توان از هواپیما و قطار نیز استفاده کرد. هواپیماهای این شهر سبک هستند و علاوه بر مسافربری خدمات دیگری مانند آموزشی و تفریح را نیز ارائه می دهند. اگر بخواهید از اتوبوس برای رفتن به این شهر استفاده کنید، توجه داشته باشید که در قزوین دو ترمینال مسافربری در قسمت های شرقی و غربی شهر وجود دارند.

سفر به قزوینآب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و قرارگیری آن در بر روی ارتفاعات، آب و هوای کلی آن سر و نیمه خشک است. همچنین در راهنمای سفر به قزوین باید بدانید که میانگین دمای هوا، 14 درجه سانتیگراد بوده و سردترین ماه ها، دی و بهن و گرمترین ماه ها مرداد و تیر هستند.

آب و هوا در قزوین

هزینه ها

غذا

قزوین دارای رستوران ها و کافه های متعددی بوده که در آن ها غذاهای مختص این شهر و همچنین شیرینی های خوشمزه ارائه می شوند. از معروف ترین رستوران های این شهر که قیمت هایی به نسبت بالا دارند، می توان به رستوران اقبالی، نمونه قزوین و شانی قزوین اشاره کرد. کافه های نگارالسلطنه، ارثیه و انسان در کاروانسرای سعدالسطنه قرار داشته و در بین گردشگران بسیار معروفند.

هزینه های سفر به قزویناقامت

با توجه به اینکه چه اقامتگاهی را انتخاب می کنید، هزینه های اقامت متفاوت خواهند بود. در شهر قزوین چندین هتل شیک و مجلل مانند هتل سنتی خانه بهروزی، هتل ایرانیان و هتل مرمر وجود دارند که هزینه یک شب اقامت در آن ها از 300 هزار تومان شروع می شود. اگر بخواهید به هتل هایی با درجه متوسط و ارزان تر مانند هتل ورزش و راژیا بروید، برای یک شب اقامت باید بیش از 150 هزار تومان هزینه کنید.اقامت در قزوین

حمل و نقل

برای جا به جایی در بین جاهای دیدنی قزوین اگر خودروی شخصی ندارید، می توانید از اتوبوس، تاکسی و اسنپ استفاده کنید. تمامی این وسایل، هزینه کمی دارند. اگر در روزهای عید به این شهر سفر کردید، می توانید از اتوبوس های گردشگری استفاده کنید. برای کمتر کردن هزینه در راهنمای سفر به قزوین می توانید از شهروند کارت قزوین استفاده کرده که برای اتوبوس کاربرد دارد و در هر سفر هزینه کمتری با این کارت دریافت می شود.

هزینه حمل و نقل در سفر به قزوین

جاهای دیدنی قزوین

در شهر قزوین جاذبه های گردشگری بسیاری دیده می شوند. بسیاری از جاذبه های تاریخی این شهر در مرکز شهر و در نزدیکی سبزه میدان قرار دارند که از جمله معروف ترین جاذبه های تاریخی می توان به کاخ چهلستون، قلعه الموت، کاروانسرای سعدالسطلنه، عمارت سردار مفخم، خیابان سپه، حسینیه امینی ها، دروازه تهران و مسجد النبی اشاره کرد.

جاهای دیدنی قزوینمراکز خرید قزوین

برای خرید سوغات قزوین به سرای سعدالسلطنه بروید. اگر به خرید علاقمند باشید، می توانید از مرکز خرید آفتاب، مجتمع تجاری فردوسی، مرکز خرید ایرانیان و مجتمع تجاری نور دیدن کنید و از خرید سوغات قزوین لذت ببرید. از جمله خوراکی هایی که می توانید به عنوان سوغات قزوین تهیه کنید، نان قندی، پسته، باقلوا، انگور و نخودی است. اگر به دنبال صنایع دستی هستید، می توانید از جاجیم، گلیم و ظروف مسی مختص این شهر بهره ببرید.سوغات قزوین

 

  • امین جوکار

 

 

شرکت‌های هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

امروزه خطوط هواپیمایی برای نشان دادن جلوه و شکوه شرکت خود در بخش تشریفات، اقدام به طراحی لباس‌هایی جدید و خاص برای مهمانداران خود می‌کنند. این موضوع باعث شده بین آن‌ها رقابتی شکل بگیرد و از طراحان برجسته مد بخواهند ظاهری جدید را به صورتی طراحی کنند که بتواند هم‌زمان هویتِ بِرَندِ شرکت، هویت فرهنگی و ظرافتِ خاصِ طراحی‌های زیبا را در برداشته باشد. در لست سکند قصد داریم 10 طراحی از جالب‌ترین و شیک‌ترین لباس‌های مهمانداران خطوط هواپیمایی سراسر جهان را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

  1. ایرفرانس (Air France)، فرانسه

مدت‌هاست که لباس مهمانداران ایر فِرانس (Air France، هواپیمایی فرانسه) به‌عنوان یکی از شیک‌ترین لباس‌ها در بین مهمانداران شرکت‌های هواپیمایی معرفی می‌شود. «کریستین لاکرویکس» (hristian Lacroix) طراح مشهور فرانسوی مسئولیت طراحی لباس مهمانداران این شرکت را بر عهده داشته است.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
best-cabin-crew-uniforms-3.jpg
2019-09-22_15-35-40.jpg

 

  1. هاینان ایرلاینز(Hainan Airlines) ، چین

لباس فرم این شرکت هواپیمایی توسط «لورنس زیو»(Laurence Xu) طراحی‌ شده است. او در طراحی این لباس‌ها ضمن حفظ سبک مدرن و اصول آن، از تصاویر سنتی چینی نیز استفاده کرده است. شرکت هاینان ایرلاینز در هفته مد پاریس اولین بار طرح خود را به نمایش گذاشت.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. اتحاد ایرویز (Etihad Airways)، امارات متحده عربی

لباس مهمانداران این شرکت توسط طراح ایتالیایی «اتورِ بیلوتتا»(Ettore Bilotta) طراحی‌ شده است. نوع طراحی این لباس‌ها از ترکیبی از طراحی لباس‌های پاریس در دهه‌ی 1960 الهام گرفته است.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. سنگاپور ایرلاینز (Singapore Airlines)، سنگاپور

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز از سال 1968 لباس‌هایی یکدست را برای مهمانداران خود در نظر گرفته است. قدمت لباس آن‌ها باعث شده است به‌ عنوان «باسابقه‌ترین لباس خدمت» در آسمان شناخته شود.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. شرکت هواپیمایی امارات (Emirates)، امارات متحده عربی

لباس مهمانداران شرکت هواپیمایی امارات توسط طراح و تولیدکننده لباس مطرح بریتانیایی «سیمون جرسی»(Simon Jersey) طراحی‌ شده است. این لباس از سال 1997 برای مهمانداران شرکت امارات در حال استفاده است و فقط در سال 2008 اصلاحاتی بر روی آن صورت گرفته‌ است.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. اَمِریکَن ایرلاینز (American Airlines)، آمریکا

شرکت هواپیمایی اَمِریکَن ایرلاینز به‌تازگی لباس‌های مهماندارانش را به همراه نام و نشان تجاری‌اش بازطراحی کرده است. این اولین تغییر آن‌ها طی 30 سال گذشته است.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. تای ایرویز (Thai Airways)، تایلند

شعار شرکت هواپیمایی تای ایرویزِ تایلند «نرم مثل ابریشم» است. این توصیفی عالی برای لباس‌های بنفش‌رنگ منحصربه‌فرد آن‌ها است. همچنین بانوان مهماندار موظف هستند یک گل بنفش تازه را بر روی یقه خود نصب کنند، که زیبایی خاصی به ظاهر آن‌ها می‌بخشد.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. قطر ایرویز (Qatar Airways)، قطر

لباس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز توسط «اُلینو»(Olino) طراحی‌ شده است و یکی از مشخص‌ترین و معروفت‌ترین لباس‌های مهمانداران در جهان است. همچنین خدمه ملزم به آراسته بودن هستند که این باعث می‌شود، ظاهر آن‌ها در بهترین شکل ممکن حفظ شود.

best-cabin-crew-uniforms-22.jpg
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
best-cabin-crew-uniforms-24.jpg

 

  1. شرکت هواپیمایی آلیتالیا (Alitalia)، ایتالیا

طرحی لباس شرکت هواپیمایی آلیتالیایِ ایتالیا توسط طراح مطرح اهل شهر میلان، «اتور بیلوتا» (Ettore Bilotta) صورت گرفته است. او در این طراحی از مد دهه 50 و 60 متداول در ایتالیا الهام گرفته است.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

  1. مالزی ایرلاینز (Malaysia Airlines)، مالزی

پوشش کِبایا (kebaya) بانوانِ مهماندارِ شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز برای چندین دهه نماد این شرکت هواپیمایی بوده است. این لباس توسط شرکت طراحی مد و برند فرح خان (Farah Khan) بازطراحی شد و در سال 2016 توسط شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز رونمایی شد.

10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران
10 شرکت هواپیمایی با بهترین و شیک‌ترین طراحی لباس مهمانداران

 

 

 

  • امین جوکار