ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی

ساعت دیواری فانتزی جدید

ساعت دیواری فانتزی,ساعت دیواری فانتزی جدید,ساعت دیواری فانتزی نگین دار

بایگانی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کاکائو

سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

کاکائو

کاکائو تلخ ,کاکائو تلخ و لاغری,کاکائو تلخ برای لاغری,کاکائو تلخ و بارداری,کاکائو تلخ در بارداری,کاکائو تلخ لاغری,کاکائو تلخ کالری,کاکائو تلخ و چاقی,کاکائو تلخ و دیابت,فواید کاکائو تلخ

کاکائو ، خواص کاکائو تلخ , کاکائو در بارداری , کاکائو و کم خونی , کاکائو برای کودکان , کاکائو برای سرماخوردگی

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد کاکائو و خواص آن صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.کاکائو درختی از تیره پنیرکیان با ارتفاعی بین ۴ تا ۱۰ متر است. برگهایش ساده و متقابل است و گل‌های منظم، کوچک و قرمز رنگی در همه فصل‌ها دارد. میوه‌اش بسته، زرد رنگ و به اندازه یک خیار و حاوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است. میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند ؛ معمولاً از آن‌ها پودر آن تهیه می‌کنند. دانه این گیاه تقویت‌کننده قلب است و به علاوه محتوی مقدار زیادی ازنه و چربی است. از آن شکلات نیز تهیه می‌کنند. 

کاکائو چیست

شکلات از دانه کاکائوها ساخته‌ می‌شود که به مناطق گرمسیری امریکای جنوبی و مرکزی و به‌خصوص غنا تعلق‌دارد. دانه کاکائوها در ساخت پودرکاکائو، شکلات و مس کاکائو به‌کار می‌رود. نه، عنوان مقاله هیچ‌گونه غلط املایی ندارد! از نظر شکلات‌شناسان و متخصصان صنعت شکلات، کاکائو بهترین عبارت است. کاکائوها به محصولات ساخته‌شده از گیاه کاکائو و دانه‌های کاکائو گفته‌می‌شود. دانه‌های کاکائوها از درخت تئوبروما کاکائو می‌آیند. دانه‌های کاکائوها از تصفیه پودرکاکائو به‌دست نمی‌آیند.

تاریخچه کاکائو

سرخ‌پوستان قبیلهٔ آزتک از دانه‌های کاکائوها برای تهیهٔ نوعی از نوشیدنی دم کرده به نام شکاتل استفاده می‌کردند و آن را «غذای خدایان» می نامیدند. اسپانیایی‌ها کاکائوها را در قرن شانزدهم میلادی از مکزیک به اروپا بردند و حدود ۱۰۰ سال طرز تهیهٔ شکاتل را مخفی نگه داشتند تا در قرن هفدهم میلادی سایر اروپایی‌ها نیز طرز تهیهٔ این نوشیدنی را آموختند.

کاکائو و افزایش انرژی

این منبع غذایی طبیعی یکی از بالاترین تجمعات منیزیم را دارد. منیزیم به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند، دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و فشار خون را پایین می‌آورد. – پودر کاکائوی خام (۲ قاشق چایخوری) حاوی ۵۲ میلی‌گرم یا ۱۴٪ ارزش روزانه منیزیم است – هر ۱۰۰ گرم دانه‌ی کاکائوی خام حاوی ۲۷۲ میلی‌گرم یا ۶۵٪ ارزش روزانه منیزم است. – میزان مصرف روزانه‌ی توصیه شده برای مردان ۴۲۰ میلی گرم و برای زنان ۳۲۰ میلی گرم است.

خواص کاکائو برای استرس

پلی‌فنول‌های موجود در کاکائوها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها جلوگیری می‌کنند. نشان داده شده است کاکائوها ظرفیت آنتی اکسیدانی بیشتری از چای سبز و سیاه دارد. و از این رو می‌تواند از ابتلا به استرس اکسیداتیو جلوگیری کند.

خواص کاکائو برای دیابت

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پلی‌فنول‌ها می‌تواند دیابت را بهبود ببخشد. پلی فنول‌های کاکائو، به خصوص در شکلات‌های تلخ، تجزیه‌ی گلوکز را بهبود می‌بخشد، فشار خون را کم می‌کند و وضعیت مقاومت به انسولین را بهتر می‌کند. در مطالعه‌ای که بر روی ۱۰ بیمار دریابتی انجام شد آشگار گشت که مصرف کاکائوها با اختلال رگ‌های خونی نشای از دیابت مقابله می‌کند و عملکرد لایه‌ی درون رگی را بهبود می‌بخشد.

خواص کاکائو برای آرتریت

مصرف کاکائوها به کاهش آرتریت و بیماری‌های دیگر که باعث انعقاد خون می‌شوند کمک می‌کند.

ترکیبات شیمیایی کاکائو

نوشابه های تقویت کننده و انرژی زا نیز تولید می کنند.

کاکائو ، خواص کاکائو تلخ , کاکائو در بارداری , کاکائو و کم خونی , کاکائو برای کودکان , کاکائو برای سرماخوردگی

ارزش تغذیه ای کاکائو

کاکائوها حاوی ویتاوین‌ها و مواد معدنی بسیاری است که در پایین آمده‌اند:

– پروتئین

– ویتامین A

– ریبوفلاوین

– تیامین

– کلسیم

– پتاسیم

– فسفر

– آهن

– مس

– منیزیم

خواص کاکائو برای نوسانات خلقی هورمونی

کاکائوها سطح سروتونین مغز را افزایش می‌دهد، ماده‌ی شیمایی که در مغز ایجاد خوشی می‌کند. وقتی زن‌ها سندرم پیشاقاعدگی را تجربه می‌کند سطح سروتونین بدنشان به شدت افت می‌کند. اثبات شده است که کاکائوها سطح هورمون‌های آرامشبخش مغز را تقویت و احساس خوشی را احیاء می‌کند.

کاکائو و کاهش فشار خون

در مطالعه‌ای که بر روی ۴۷۰ مرد سالخورده‌ی اهل زوتفن صورت گرفت، دریافتند که کاکائوها فشار خون را در بیمارانی که هر روز مقدار کمی از آن مصرف می‌کنند کاهش می‌دهد.

خواص کاکائو برای یبوست

پوسته‌ی کاکائوها سرشار از فیبر رژیمی است که به حفظ سلامت روده‌ی بزرگ کمک می‌کند. در مطالعه‌ای بر روی ۴۸ کودک دارای یبوست مشخص شد که کاکائوها، به خصوص پوسته‌ی آن، یبوست را کاهش می‌دهد. کسانی که مکمل‌ کاکائویی دریافت کرده بودند نسبت به کسانی که به آن ها دارونما داده شده بود حرکات روده‌ی سریع‌تری داشتند و از سفتی مدفوع‌شان کاسته شده بود.

خواص کاکائو برای اختلالات ذهنی

افزایش‌ گونه های اکسید کننده واکنش پذیر (ROS) در شروع اختلالات ذهنی نقش دارد. به خاطر خواص آنتی اکسیدانی پلی‌فنول‌ها، مصرف کاکائو هامیزان تولید ROS را کاهش می‌دهد که به طور جدی از انسان‌ها در برابر بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل محافظت می‌کند. مطالعه‌ی آزمایشی دیگری نشان داد که کاتچین‌ها و اپی‌کاتچین‌های موجود در کاکائوها از مسمویت و مرگ سلول‌های مغزی در موش‌ها جلوگیری می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی کاکائو

آنتی‌اکسیدان‌های زیاد آن، رادیکال‌های آزاد بدن را مهارمی‌کنند. آنتی‌اکسیدان، در برابر بسیاری از بیماری‌ها از جمله پیری زودرس، از بدن محافظت‌می‌کند.

خواص کاکائو برای پوست

کاکائوها مقدار مناسبی ویتامین C و منیزیم دارد که به محافظت از پوست و حفظ سلامت آن کمک می‌کند. همچنین دارای خواص جاذب است و دربرابر اشعه‌های مضر فرابنفش از پوست محافظت می‌کند و مانند یک ضدآفتاب طبیعی عمل می‌کند.

خواص کاکائو برای ریزش مو

کاکائوها گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و با تقویت موها به درمان ریزش مو کمک می کند.ماسک کاکائویی برای مو : 2 قاشق غذا خوری پودرکاکائو، 1 زرده تخم مرغ، یک فنجان خامه ترش و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

کاکائو ، خواص کاکائو تلخ , کاکائو در بارداری , کاکائو و کم خونی , کاکائو برای کودکان , کاکائو برای سرماخوردگی

خواص کاکائو برای شادی

کاکائوها یکی از سالم‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید. کاکائوها حاوی یک ماده‌ی روحیه بخش به نام آناندامید است – که به عنوان مولکول سعادت شناخته می‌شود و احساس سرخوشی ایجاد می‌کند.

خواص کاکائو برای سوخت و ساز

عدم دریافت آنتی اکسیدان کافی از طریق رژیم غذایی می‌تواند پیامدهای بلند مدت خطرناکی برای سلامتی داشته باشد. در یک مطالعه‌ که در سال ۲۰۰۹ در کشور سوئیس انجام شد دریافتند کاکائو کمتر از دو هفته هورمون استرس یعنی کورتیزول را کاهش می‌دهد، سوخت و ساز را افزایش می‌دهد، و حتی فعالیت میکروبی معده را بهبود می‌بخشد.

خواص کاکائو برای آفتاب سوختگی

دانشمندان لندنی در مطالعه‌ی جدیدی دریافتند کسانی که ۲۰ گرم کاکائو به مدت ۱۲ هفته مصرف می‌کنند قادر هستند دو برابر کسانی که کاکائوها مصرف نمی‌کنند در زیر نور آفتاب بمانند. بدون آن که دچار آفتاب سوختگی بشوند.

خواص کاکائو برای کاهش کلسترول بد خون

مطالعه‌ای بر روی ۴۸ نفر که در خطر ابتلا به بیماری قلبی بودند و مطالعه‌ی دیگری بر روی ۲۵ نفر که کلسترول عادی یا کمی بالا داشتند انجام شد و نشان داده شد که مصرف منظم پودرکاکائو کلسترل بد را کاهش و کلسترل خوب را افزایش می‌دهد.

خواص کاکائو برای کودکان

آهن و مس موجود در پودرکاکائو برای درمان کم خونی فقر آهن و آنمی در کودکان مفید می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در دانه های کاکائویی باعث سلامت قلب و عروق در کودکان می شوند. فلاونوئید های موجود در کاکائوها خطر ابتلا به دیابت در کودکان را کاهش می دهند.

خواص کاکائو برای زنان باردار

کافئین موجود در کاکائوها خطر ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی را در زنان باردار کاهش می دهد. کافئین موجود در کاکائوها جذب کلسیم و آهن بدن زنان باردار در دوران بارداری را بهبود می بخشد و باعث افزایش رشد جنین می شود. فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در کاکائوها به سلامت قلب زنان باردار کمک می کند. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کاکائوها منجر به تپش قلب و سردرد شده و خطر سقط جنین را افزایش می دهد، قبل از مصرف کاکائوها با پزشک خود مشورت کنید.

کاکائو ، خواص کاکائو تلخ , کاکائو در بارداری , کاکائو و کم خونی , کاکائو برای کودکان , کاکائو برای سرماخوردگی

خواص کاکائو برای قوای جنسی

ترکیب روحیه بخش دیگری که در کاکائوها وجود دارد PEAیا فنتیل آمین است که ترشح آندروفین و مواد شیمیایی عصبی مخدر گونه‌ی نشاط بخش را تحریک می‌کند. این‌ها اغلب وقتی عاشق کسی می‌شویم و در حین رابطه‌ی جنسی به صورت طبیعی ترشح می‌شوند. به علاوه، این مواد شیمایی قوای جنسی را تقویت می‌کنند که احتمالا به همین خاطر هدیه دادن شکلات در ولنتاین به معشوقه‌ها از چنین محبوبیتی برخوردار است.

خواص کاکائو برای پوسیدگی دندان

مطالعات اخیر انجام شده در دانشگاه تولین نشان دادند که عصاره‌ی پودرکاکائو در محافظت دندان در برابر پوسیدگی حتی از فلوراید نیز موثرتر عمل می‌کند. این عصاره‌ی کریستالی شبیه کافئین به استحکام مینای دندان کمک می‌کند.

خواص کاکائو برای سرفه

تئوبرومین موجود در کاکائوها حتی بهتر از کدئین سرفه را درمان می‌کند. در واقع یک مطالعه‌ی بریتانیایی توسط بنیاد ریه‌ی بریتانیا به این نتیجه رسید که کدئین در پیشگیری از سرفه از دارونماها که هیچ عارضه‌ی جانبی ندارند تنها کمی بهتر عمل می‌کند.

کاکائو و چربی های سالم

بر خلاف آنچه بعضی از متخصصان حوزه‌ی سلامت می‌گویند، بدن شما به چربی نیاز دارد. چربی‌ها کمک‌ دهندگانی هستند که برای: رشد، عملکرد ایمنی، و عملکرد متابولیک واکنش‌های شیمیایی در بدن ایجاد می‌کنند. چربی‌های سالم موجود در کاکائوی خام مشابه چربی‌های تک اشباع شده‌ی موجود در روغن زیتون هستند.

خواص کاکائو برای کمبود مس در بدن

مطالعه‌ای واپسگرایانه بر روی بیمارانی که در دراز مدت از تغذیه‌ی با لوله استفاده کرده بودند نشان داد که کمبود مس آن‌ها با موفقیت از طریق مصرف کاکائو درمان شده است. مطالعه‌ای مشابه روشن ساخت که کاکائوها سطح مس عادی را در بدن افراد مبتلا به کمبود مس احیا و حفظ می‌کند.

خواص کاکائو برای کمبود منیزیم در بدن

یک رژیم غذایی کم منیزیم می‌تواند به کمبود منیزیم در بدن منجر شود که علائم بدی مانند از دست رفتن توده‌ی عضلانی بر جای می‌گذارد. کاکائوها سرشار از منیزیم است. در مطالعه‌ای آزمایشی بر روی موش‌ها آشکار شد که کاکائوها می‌تواند سطح منیزیم را افزایش و علائم کمبود منیزیم را بهبود بدهد.

خواص کاکائو برای قلب

مطالعات نشان داده که فلاونوئید های موجود در کاکائوها که شامل پروسیانیدین، کاتچین و اپیکاتچین هستند دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. فلاونوئید های موجود در کاکائوها خاصیت ضد لخته شدن خون دارند و از ابتلا به آترواسکلروز و ترومبوز که از علل اصلی بیماری های قلبی و عروقی هستند، جلوگیری می کنند. همچنین کاکائوها باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و با کاهش چربی خون به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

خواص کره کاکائو

کره کاکائویی حاوی مقادیر بالایی اسید های چرب مفید از جمله اسید اولئیک و چربی های اشباع شده مانند اسید استاریک و اسید پالمیتیک می باشد. کره کاکائویی در رژیم های گیاهخواری به عنوان یک جایگزین مناسب برای ژلاتین در نظر گرفته می شود. کره کاکائویی یک مرطوب کننده طبیعی پوست بوده و برای درمان خشکی پوست مفید است. کره کاکائویی به عنوان یک نرم کننده طبیعی لب شناخته شده و برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها مفید می باشد. پلی فنول های موجود در کاکائویی با بهبود الاستیک پوست چین و چروک را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. کره کاکائویی به درمان زخم های دهان کمک می کند. محققان می گویند که پلی فنول ها و چربی های موجود در کره کاکائویی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده که پلی فنول های موجود در کره کاکائویی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

طرز تهیه کره کاکائو

برای تهیه کره کاکائویی، دانه های کاکائویی ابتدا تخمیر شده و پس از آن برشته می شوند، در این مرحله کره کاکائویی از لوبیا کاکائوها جدا می شود، از دانه ها پودرکاکائو را تولید می کنند و کره کاکائویی را برای تهیه انواع شکلات و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند. کره کاکائویی در دمای اتاق جامد می باشد.

مضرات کاکائو

مقادیر بالای کافئین موجود در کاکائوها می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله تکرر ادرار، بی خوابی و افزایش ضربان قلب شود. کاکائوها می توانند در بعضی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند واکنش های پوستی، سردرد میگرنی، ناراحتی گوارشی و تهوع شود. کافئین موجود در کاکائوها با برخی دارو های قلبی، دارو های ضد افسردگی و دارو های آسم تداخل ایجاد می کند. کاکائوها برای کلیه مفید هستند، اما برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه مضر می باشد، مقادیر بالای منیزیم موجود در کاکائوها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی شود.

طبع کاکائو چیست

طبع کاکائوها گرم و خشک می باشد. کاکائوی بومی منطقه آمازون بوده و به لحاظ تاریخی یک محصول بسیار مهم برای آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی محسوب می شود، درخت کاکائوها حدود 4 تا 10 متر ارتفاع دارد و به طور طبیعی در مناطق گرمسیری رشد می کند. کاکائوها غنی از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر، مس، منگنز، سلنیوم، پتاسیم، روی، کربوهیدرات، پروتئین و فیبر رژیمی و مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و فلاونوئید ها می باشد.

ماسک زیبایی برای پوست صورت

پودرکاکائو سرشار از آنتی اکسیدانه که به خلاص شدن از رادیکال های آزاد مضر کمک کرده و پوست رو ترمیم میکنه. همه کاری که باید انجام بدین اینه که یه قاشق غذاخوری پودر کاکائوی ارگانیک رو به همراه یه قاشق غذاخوری جو دو سر و دو قاشق غذاخوری ماست به کاسه ریخته و خوب هم بزنین. این مخلوط رو به طور مستقیم روی پوست بذارین. بعد از 15 دقیقه با آب ولرم پوستتون رو بشورین. در یه نعلبکی یا بشقاب کوچیک، یه قاشق غذاخوری پودرکاکائو، روغن زیتون و شکر قهوه ای رو با هم خوب مخلوط کرده و به طور منظم ازش به عنوان یه لایه بردار استفاده کنین تا پوست های مرده از بین برن. در یه بشقاب کوچیک با استفاده از پودرکاکائو و آب یه خمیر درست کنین. دو قاشق غذاخوری نمک دریایی و یه قاشق غذاخوری شیر بهش اضافه کنین. خوب مخلوطش کرده و روی صورت بذارین (با آب ولرم شستشو بدین). این مخلوط مثل یه سم زدا عمل کرده و پوستتون رو به طور طبیعی تمیز میکنه. پس میتونین ازش به عنوان یه اسکراب روزانه استفاده کنین.یه قاشق غذاخوری پودرکاکائو، کره، شکر و عسل رو در یه کاسه کوچیک مخلوط کرده و ازش یه خمیر درست کنین. اون رو به طور برابر روی پوست پخش کنین. برای 20 دقیقه اجازه بدین بمونه و بعد با آب ولرم بشورین. از این خمیر دو بار در ماه استفاده کنین. برای اینکه پوستتون رو مرطوب کنین، یه ماهیتابه برداشته و 50 گرم شکلات رو به همراه یه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یه زرده تخم مرغ گرم کنین. این ماسک رو روی صورت گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنین. با آب گرم بشورین. در یه کاسه، یه قاشق غذاخوری عسل، یه قاشق چایخوری ماست و یه قاشق چایخوری پودرکاکائو رو خوب مخلوط کنین. این ترکیبات رو روی صورت و گردن گذاشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنین. با آب گرم بشورین.

بیشتر بخوانید : شکلاتشکلات تلخبادام زمینیبادامنارگیل

  • امین جوکار

ناف درد

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۴۰ ب.ظ

ناف درد

ناف درد ,ناف درد در بارداری,ناف درد در دوران بارداری,ناف درد در حاملگی,ناف درد چیست,ناف درد در اوایل بارداری,ناف درد نشانه چیست؟,ناف دردی,ناف درد بارداری,ناف درد در دوران حاملگی,درد ناف در بارداری طبیعی است؟,ناف درد در بارداری,دلیل ناف درد در بارداری,درمان ناف درد در بارداری

ناف درد

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد ناف درد صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران رگامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد ناف درد

درد ناف و یا درد در ناحیه اطراف ناف می تواند سبب ناراحتی و نگرانی در افراد گردد، به خصوص اگر درد شدید است و برطرف نمی شود. برخی از افراد احساس درد شدید ثابت در ناف دارند در حالی که دیگران فقط در هنگام انجام حرکات خاص در اطراف منطقه ناف احساس درد می کنند، برای مثال، در هنگام خم شدن و یا سرفه کردن دچار این درد می شوند. گاهی اوقات، درد ناف می تواند نشانه ای از یک بیماری جدی مانند آپاندیسیت یا فتق باشد. با این حال، در اکثر مواقع درد ناف ناشی از مشکلات گوارشی می باشد و تنها به نظر می رسد که درد از ناف است. بسیاری از زنان نیز درد ناف را در دوران بارداری تجربه می کنند. از آنجا که درد ناف می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، مهم است که علایم آن را به طور دقیق بشناسیم. به عنوان مثال، دکتر شما ممکن است بخواهد بداند ناف شما زمانی که شما آن را فشار دهید و یا لمس می کنید درد می کند یا خیر؟ آیا شما یک درد مداوم در اطراف ناف خود دارید؟ آیا درد ناف شدید و ناراحت کننده است؟ و آیا درد تنها زمانی که شما حرکت می کنید اتفاق می افتد؟ عوامل دیگر مانند درد ناف درست بعد از غذا خوردن، و یا در طی روز می تواند به پیدا کردن علت دقیق درد کمک کند

دلایل ناف درد

دلایل بسیاری برای دچار شدن مردم به درد ناحیۀ ناف وجود دارد. برخی از این علل به اختلالات جدی و بالقوه کشنده مرتبطند در حالی که مابقی آنها مشکلات ساده و قابل حل معده و روده‎ هستند. هر کسی که دچار درد ناحیه ناف می‎شود باید به پزشک مراجعه کند تا مشخص شود که درد مزبور ناشی از علتی جدی است یا خیر. بسیاری از اختلالات کوچک می‌‏توانند سبب بروز درد در ناحیۀ ناف شوند و حتی به نواحی دیگر بدن شامل لگن، پاها و قفسۀ سینه انتشار یابند. علل شایع در این مورد شامل عدم هضم غذا، یبوست، و بارداری است. درمان درد بستگی به علت بروز آن دارد.

آپاندیسیت و ناف درد

دردی که در ناف شروع می شود و سپس به سمت راست بدن حرکت می کند می تواند اولین نشانه آپاندیسیت باشد. اغلب مردم معمولا تنها آپاندیسیت را با درد شدید در سمت راست شکم مرتبط می دانند. با این حال، مطابق نظر متخصصان کلینیک مایو، درد همراه با آپاندیسیت معمولا در اطراف ناف شروع می شود و سپس به سمت راست و پایین شکم حرکت می کند. درد پس از آن شدید و شدیدتر می شود. نشانه های دیگر آپاندیسیت درد در هنگام حرکت یا سرفه، تهوع و استفراغ ، تب، اسهال و یا یبوست و نفخ می باشد. در تمام موارد درد شدید شکم، شما باید به پزشک مراجعه کنید. آپاندیسیت قابل پیشگیری نیست. با این حال، به گفته دکتر کاریم نوروود در WebMD ، آپاندیسیت در افرادی که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر و میوه و سبزیجات تازه دارند کمتر رایج است.

علت ناف درد

اگر شما دچار معده درد و ناراحتی در اطراف ناف خود شدید و به خصوص اگر شما متوجه یک برآمدگی در آن ناحیه شدید، شما می توانید فتق ناف داشته باشید. در این مواقع درد در اطراف ناف رخ می دهد، زیرا بخشی از مایع از طریق بخشی از دیواره شکم جذب می شود. توده یا برآمدگی معمولا، اما نه همیشه، در ناف ایجاد می شود. در اغلب موارد، درد هنگام سرفه یا فشار شکم شدت می یابد. فتق ناف اغلب بر نوزادان تاثیر می گذارد، اما آنها می توانند در بزرگسالان نیز رخ دهد.فتق ناف در نوزادان بسیار شایع است. خدمات بهداشت ملی بریتانیا می گوید که فتق ناف در نوزادان معمولا بدون درد است و شما ممکن است تنها هنگامی که کودک شما گریه و یا سرفه می کند متوجه آن شوید. با این حال، اغلب یک برآمدگی و برجسته مشخص در ناف وجود دارد. این برآمدگی ها معمولا قبل از یک سالگی کودک ناپدید می شوند. در هر حال اگر شما متوجه شدید که کودک احساس ناراحتی می کند، فتق متورم و یا بی رنگ شده است و یا کودک شما شروع به استفراغ کرد، بایستی به پزشک مراجعه کنید.

سوءهاضمه و ناف درد

سوء گوارش دیس‌پپسی یا آشوب معده نیز نامیده می‌شود. سوء گوارش باعث درد، سوزش یا احساس ناراحتی در قسمت فوقانی شکم می‎شود که به ناحیۀ ناف نیز گسترش پیدا می‎کند. سوء گوارش را می‎توان با آنتی‌اسیدهای غیر نسخه‎ای و داروهای مهار کنندۀ اسید مداوا کرد. بر مبنای اعلام “انستیتو ملی دیابت و گوارش و بیماری‎های کلیه”، از هر 4 آمریکایی یک نفر دچار سوءگوارش است. بیشتر آنکه از هر چهار نفر آنهایی که برای سوءگوارش به پزشک مراجعه می‎کنند، سه نفر با تشخیص ابتلاء به دیس‌پپسی عملکردی مواجه می‎شوند. دیس‌پپسی عملکردی سبب بروز درد در بخش بالایی معده می‎شود که به ناحیۀ ناف انتشار پیدا می‎کند. این نوعی ناخوشی است که پنهان و آشکار می‎شود اما هیچ علت شناخته شده‎ای ندارد. همانند مورد سوءگوارش، دیس‌پپسی عملکردی را نیز می‎توان به کمک داروهای غیر نسخه‎ای آنتی اسید و مهار کننده‎های اسید مداوا کرد. درمان‎های نسخه‎ای سرکوبگر اسید هنگامی مورد استفاده قرار می‎گیرند که درمان‎های مورد اشاره کارآیی نداشته باشند.

ناف درد و ورم روده

ورم روده در روده بزرگ یا کوچک ایجاد و باعث درد در ناحیه شکم فرد می شود. این بیماری می تواند خطرناک و با خونریزی روده یا اسهال همراه باشد. دردهای شکمی خود را جدی بگیرید زیرا خونریزی و التهاب روده می تواند به بیماری های خطرناک تر منجر شود.

علل ناف درد

درد دور ناف علل بسیار زیادی دارد که با توجه به علت ایجاد آن ، درمان های خاصی هم باید در نظر گرفته شود. بنابراین مراجعه به یک متخصص داخلی تا حدود زیادی می تواند از این درد بکاهد و درمان مؤثر آن تشخیص داده شود. ناف به دلیل آنکه تقریبا در نقطه ی مرکزی بدن قرار دارد می تواند دردهای خود را به اندام های تحتانی یا به اندام های بالایی بدن منتشر کند و در این صورت درد ناتوان کننده خواهد بود و فرد را با مشکلات زیادی در زندگی همراه خواهد کرد. درد دورناف در برخی از موارد حاکی از آن است که فتق در راه می باشد. شما پس از مدتی درد دورناف متوجه خواهید شد که چیز عجیبی از داخل ناف شروع به رشد کردن به سمت بیرون است. گاهی این فتق ممکن است که در نوزادان و یا حتی در بزرگسالان هم دیده شود. پس بسیار مهم است که ما به چه طریقی و از چه راهی با آن مواجه هستیم و منشأ درد چه بیماری می باشد. بیماری دیگر التهاب روده خواهد بود. التهاب روده بر اساس علل مختلف پدید می آید و با علائم دیگر برای تشخیص بهتر همراه است . پس باید حتما پزشک خود را از علائمی مثل شکم دردهای زیاد ، اسهال مکرر و اشتها نداشتن در زمان مصرف غذا آگاه کنیم تا پزشک بتواند به تشخیص التهاب روده و دردناف ناشی از آن پی ببرد. معمولا در زمانی که افراد به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی به عفونت های ادراری مبتلا می باشند ، در ابتدا این عفونت از طریق مثانه به سمت کلیه ها در حال پیشروی می باشد که در صورت عدم درمان منجربه عفونت کلیه ها خواهد شد. در همین حین درد دورناف رخ می دهد که با یک سری آزمایشات تشخیصی همچون آزمایش معمولی و کشت ادرار این منشأ یافت و با برطرف کردن عفونت ادراری درد دور ناف هم برطرف خواهد شد.

ناف درد در بارداری

یکی از شایع ترین دلایل درد ناف در دوران بارداری، تغییرات در بدن شما است. بارداری می تواند سبب درد و ناراحتی در اطراف منطقه ناف شود و شما ممکن است متوجه وجود تورم در این ناحیه گردید. برای داشتن درد ناف در دوران بارداری دلایل زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، زمانی که پوست شکم کشیده می شود و بزرگتر می شود، ناف می تواند بیرون بزند. این به خودی خود می تواند باعث درد شود. حلقه ناف در حاملگی بی خطر است. با این حال، توصیه نمی شود که در دوران بارداری پیرسینگ ناف انجام دهید. چرا که می تواند باعث درد ناف و سوزش در کشیدگی پوست گردد. اگر باردار هستید و دچار درد شدید اطراف ناف یا وسط شکم همراه با اسهال و استفراغ شدید، بایستی به پزشک مراجعه کنید چرا که این موضوع می تواند نشانه ای از عفونت روده باشد.

ناف درد و دفع ادرار

برخی از افراد هنگام دفع ادرار در اطراف ناف خود و یا وسط شکم دچار درد می شوند که می تواند نشانه ای از عفونت دستگاه ادراری (UTI) باشد. عفونت دستگاه ادراری همچنین یکی از علل درد لگن پایین می باشد. عفونت ادراری می تواند سبب درد در منطقه پایین شکم شود، بنیاد ملی کلیه گزارش می دهد که بسیاری از کودکان تجربه درد در اطراف ناف را دارند. نشانه های دیگر عفونت ادراری عبارتند از احساس سوزش هنگام دفع ادرار، جابجایی مقادیر کوچک و مکرر ادرار، ادرار ابری و بوی شدید ادرار. اگر شما عفونت ادراری را در مراحل اولیه آن شناسایی کنید می توانید از برخی از درمان های خانگی برای درمان موفقیت آمیز آن استفاده کنید.

ناف درد در کودکان

علل زیر را می توان از مهمترین و شایع ترین موارد درد شکم در کودکان دانست. عفونت: عفونت هایی مانند عفونت باکتریایی یا ویروسی مثل، آنفلوآنزای معده (اسهال و استفراغ) از جمله علل اصلی درد شکم در کودکان می باشد. معمولا عفونت های ویروسی به خودی خود فروکش می کنند. اما عفونت های باکتریایی نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارند. مصرف مواد غذایی: خوردن غذاهای آلوده باعث مسمومیت غذایی می شود که علائمی شبیه به آنفلوآنزای روده و معده دارد. سایر علل مربوط به مواد غذایی برای درد معده و شکم در کودکان عبارتند از: پرخوری آلرژی غذایی گازهای منجر به نفخ اگر درد در شکم به دلیل مصرف مواد غذایی خاص یا به یکی از دلایل بالا رخ دهد، معمولا علائم بلافاصله پس از خوردن غذا پدیدار می شود. داروها: مصرف بیش از دوز مناسب از داروهایی مثل استامینوفن (مسمومیت با استامینوفن) نیز سبب درد معده در کودکان می شود. بلعیدن تصادفی: کودکان و به خصوص نوزادان، تمایل دارند همه چیز را در دهان بگذارند. گاهی اوقات آن ها چیزهایی مانند دارو، صابون، خاک، سکه آلوده و … را به دهان می گذارند که علت درد شکم در آن ها می شود. جراحی های مرتبط: علل و یا مشکلات مربوط به عمل جراحی مانند انسداد روده یا آپاندیس نیز سبب درد معده در کودکان می شود. دیگر مسائل پزشکی: گاهی نیز درد شکم در کودکان ناشی از عوارض بیماری هایی مانند دیابت است. گاهی نیز نیش حشراتی مانند عنکبوت می تواند درد شکم را در کودکان ایجاد کند.

علت ناف درد در بارداری

درد اطراف ناف معمولا بسته به شکل بدن شما، ماهی که در آن قرار دارید و کشیدگی پوست شما دارد. علی رغم این درد، درد خطرناکی نیست و معمولا بعد از زایمان از بین می رود. میشود.

ناف درد در دوران بارداری

یکی از سئوالات زنان باردار در هفته بیست و سوم بارداری بسر میبرند این است که در ناحیه ناف احساس درد دارند، وآیا این درد مشکل یاز است یا خیرد. این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی تشریح کرد:درد ناف در نیمه دوم بارداری اکثراً اگر سابقه جراحی نداشته باشند مربوط به پارگی ناف و تولید “فتق ناف” است که برای پیشرفت کمتر آن گذاشتن پنبه داخل ناف و گذاشتن سکه ای روی آن و بستن با چسب های ضد حساسیت همراه با استفاده از شکم بند حاملگی مفید است. وی خاطرنشان کرد:معمولاً چناچه سزارین انجام شود موقع سزارین می توان با زدن بخیه از زیر – آن را ترمیم کرد و گرنه بعداً منجر به جراحی خواهد شد ولی اگر جراحی کرده باشند به خصوص لاپاروسکوپی – حتماً چسبندگی زیر ناف ایجاد شده است که با کشش منجر به درد می شود.

ناف درد و سکته های قلبی

بالای ناف زیر دنده ها ، گاهی اوقات سکته های قلبی با درد در این ناحیه خود را نشان می دهند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگر سکته مثل تعریق سرد، تهوع و استفراغ نیز وجود داشته باشند. این درد معمولا با راه رفتن تشدید می شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی یابد. البته سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می شود. به عبارتی لمس همان نقطه از شکم موجب درد نخواهد شد. درست مثل دردی که براثر سکته به دست چپ انتشار پیدا می کند.

بیشتر بخوانید : درد ناف ♥ درد دور ناف ♥ دل درد

  • امین جوکار

بی اشتهایی در بارداری

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۲ ب.ظ

بی اشتهایی در بارداری

بی اشتهایی در بارداری ، بی اشتهایی در بارداری و جنسیت ، بی اشتهایی در بارداری و جنسیت جنین ، بی اشتهایی در بارداری نی نی سایت ، بی اشتهای در بارداری ، درمان بی اشتهایی در بارداری ، علت بی اشتهایی در بارداری ، بی اشتهایی در دوران بارداری ، دلیل بی اشتهایی در بارداری ، بی اشتهایی در اوایل بارداری ، بی اشتهای در دوران بارداری ، بی اشتهایی در بارداری

بی اشتهایی در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بی اشتهایی در بارداری صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.زنان در دوران بارداری با تغییرات هورمونی مواجه می‌شوند که باعث ایجاد تغییراتی در ذائقه و شامه آنها می‌شود. در طول بارداری، بیشتر خانم ها با افزایش اشتها مواجه می شوند. اما برخی از خانم ها اشتهای خود را به دلایل مختلف از دست می دهند. بی اشتهایی در طول بارداری باید مورد بررسی قرار گیرد.اغلب بی اشتهایی همراه با حالت تهوع و استفراغ در ماه اول بارداری و ماه دوم بارداری می باشد. این مسئله در 85-70 % خانم ها اتفاق می افتد. خانم باردار گاهی مزه فلز در دهانش حس می کند.

بی اشتهایی در سه ماهه اول بارداری

اغلب بی اشتهایی همراه با حالت تهوع و استفراغ در ماه اول بارداری و ماه دوم بارداری می باشد. این مسئله در 85-70 % خانم ها اتفاق می افتد. حالت تهوع در خانم های باردار، برخورد طبیعی بدن در جهت حفاظت از جنین در برابر مواد غذایی مضر می باشد؛ در واقع ناسازگاری غذایی موجب این حالت می شود. بعلاوه، افزایش هورمون ها باعث حالت تهوع، حساسیت به بو و کاهش اشتها می شود. خانم باردار گاهی مزه فلز در دهانش حس می کند. گاهی این حالت تهوع در کل بارداری هفته به هفته با مادر باردار همراه باشد.

جلوگیری از بی اشتهایی در سه ماهه اول بارداری

نوشیدن مایعات به میزان کافی : مصرف مایعات به اندازه‌ی کافی بسیار مهم‌تر از مصرف کالری است. دریافت هشت لیوان آب در روز ضروری بوده که امکان مصرف آن همراه با لیموناد یا به صورت چای زنجبیل در صورت تهوع وجود دارد. تنظیم وعده‌های غذایی : به جای تغذیه‌ی اجباری و در حجم زیاد می‌توانید با خوردن شش وعده‌ی غذایی کوچک در روز (و نه بیشتر از شش وعده و به صورت ایجاد احساس گرسنگی هر دو ساعت) کم‌اشتهایی خود را جبران کنید. آرام خوردن : در طول روز با مصرف پروتئین کافی و کربوهیدرات‌های پیچیده (که قند خون را ثابت نگه می‌دارند) می‌توانید مدت بیشتری انرژی ذخیره کنید. اجتناب از غذاهای بودار : از غذاهای تند، چرب و ادویه‌دار دوری کنید. تغییر درجه‌ی حرارت غذا : بسیاری از زنان در دوران بارداری به مواد غذایی و نوشیدنی سرد تمایل بیشتری دارند. البته برخی غذای گرم را ترجیح می‌دهند. غذای خود را همان‌طور که دوست دارید سرو کنید. مکمل‌های ویتامین بارداری : مصرف مکمل‌های ویتامینی مورد نیاز بارداری را حداقل از یک ماه قبل از بارداری آغاز و در دوران بارداری با نظر پزشک خود ادامه دهید. مصرف داروهای کمکی : برای مقابله با بیماری صبحگاهی، با نظر پزشک ویتامین B6 اضافی مصرف کنید تا در افزایش اشتها نیز به شما کمک کند.

بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری

سه ماهه دوم بارداری یکی از مراحل حیاتی بارداری است زیرا قسمت اعظم رشد جنین در این مرحله اتفاق می افتد. بی اشتهایی درماه پنجم بارداری نگران کننده است زیرا تامین مواد مغذی برای رشد جنین در این مرحله بسیار مهم است. معمولا بی اشتهایی به خاطر کند شدن سیستم گوارشی برای هضم غذا می باشد؛ در واقع فشاری که رحم به قسمت پایین شکم وارد می کند در حال افزایش است و باعث بی اشتهایی و یبوست می شود. کند شدن فرایند هضم غذا موجب افزایش مقدار پروژسترون، جذب آب توسط روده بزرگ و یبوست می شود.

جلوگیری از بی اشتهایی در سه ماهه دوم بارداری

از دست دادن اشتها در طول سه‌ماهه‌ی دوم بارداری ممکن است نگران‌کننده باشد، زیرا در این مرحله به دست آوردن مواد مغذی به میزان کافی برای جنین مهم است. معمولاً فشار در حال افزایش رحم در منطقه‌ی پایینی شکم با کُند کردن سرعت هضم غذا در دستگاه گوارش، باعث از دست دادن اشتها می‌شود. این حالت بیشتر می‌تواند به یبوست و کاهش اشتها ختم شود. دلیل دیگر کاهش سرعت دستگاه گوارش، افزایش سطح پروژسترون، جذب بیشتر آب در روده‌ی بزرگ و امکان ایجاد یبوست است. اگر شما غذاهایی با فیبر بالا مانند حبوبات و سبزیجات برگ سبز را انتخاب کنید، به بهبود علایم مزاحم بارداری کمک خواهید کرد. مصرف کلسیم و پروتئین و غذاهای غنی از امگا 3 در این دوران ضروری است.

بی اشتهایی در سه ماهه سوم بارداری

بی اشتهایی در سه ماهه سوم بارداری برای بیشتر خانم ها پیش می آید زیرا جنین نسبت به ماه های قبل بزرگ تر شده است و فضای بیشتری را اشغال می کند. در این حالت رحم به معده فشار آورده و باعث بی اشتهایی می شود.

جلوگیری از بی اشتهایی در سه ماهه سوم بارداری

کاهش اشتها در طول این مرحله از بارداری ممکن است برای برخی از زنان به دلیل فضای بیشتری باشد که کودک در مقایسه با سه‌ماهه‌ی گذشته اشغال کرده است. این امر باعث می‌شود که رحم با فشار آوردن به بقیه‌ی اندام‌ها از جمله معده جای کمی برای آن‌ها باقی گذارد و موجب کاهش اشتها شود. رحم در حال رشد با هل دادن معده به خارج از محل طبیعی خود علاوه بر کاهش اشتها منجر به سوزش سر دل هم می‌شود. با محدود کردن مصرف غذاهای ادویه‌دار، سرخ‌شده و میوه‌های خانواده‌ی مرکبات و از طرفی کاهش سرعت غذا خوردن می‌توان تا حدودی از این علایم آزاردهنده کاست. خوردن مقدار زیادی از غذاهای غنی از فیبر (سبزی‌های برگ‌دار، نان سبوس‌دار، آووکادو، مارچوبه و تخم آفتابگردان) به بهبود یبوست کمک می‌کند. مدیریت رژیم غذایی و تغذیه در اواخر بارداری بسیار مهم است. از دست دادن مداوم اشتها در دوران بارداری می‌تواند نشانه‌ای از کم‌آبی بدن، مواد مغذی کمتر برای جنین و اثرات منفی بر رشد آن باشد. در صورت مداوم بودن کمبود اشتها به صورتی که باعث ضعف بدنی و کاهش وزن زن باردار شود باید با پزشک مطرح و پیگیری شود.

بی اشتهایی در بارداری و مراجعه به پزشک

ادامه روند بی اشتهایی در طول بارداری موجب از دست دادن آب بدن، رسیدن مواد مغذی کمتر به جنین و تاثیرات منفی بر رشد جنین می شود.اگر همچنان وزنتان کاهش می یابد، توانایی هضم غذا ندارید و حالت تهوع دارید به پزشک مراجعه کنید. معمولا بارداری با مشکلات زیادی همراه است اما اگر این مشکلات ادامه پیدا کرد، نشانه بیماری جدی می باشد. ضرری ندارد سوال کنید.

بهترین راه ها برای درمان بی اشتهایی در دوران بارداری چیست

به زور غذا نخورید؛ سعی کنید هر زمانی که می توانید مقداری کمی مواد مغذی میل کنید. این مسئله از حالت تهوع جلوگیری می کند. نوشیدنی زیاد مصرف کنید؛ خوردن سبزیجات نیز از یبوست جلوگیری می کند. از خوردن غذاهای سنگین خودداری کنید زیرا به راحتی هضم نمی شوند. 1- خوردن تعداد زیادی وعده کوچک بهترین راه حفظ مواد مغذی و انرژی لازم در هنگام بی اشتهایی، تقسیم کردن وعده های غذایی به تعداد بیشتر و حجم کمتر است. یک خانم باردار در روز می تواند 7 وعده غذایی کوچک در برنامه داشته باشد. مقدار کم غذا به راحتی هضم می شود و موجب استفراغ و حالت تهوع نمی شود زیرا غذا به راحتی از مری به معده و روده رفته و باعث سنگینی نمی شود. اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی مصرف می کنید. 2- نوشیدن آب از دست دادن آب بدن مشکلات زیادی در طول بارداری به وجود می آورد مانند بی اشتهایی. در حالی که مصرف به موقع آب موجب افزایش اشتها می شود. بنابراین برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کم آبی بدن مانند مشکلات کلیه یا عفونت مجاری ادراری آب به مقدار زیاد بنوشید. از دست دادن آب موجب مشکلات زیادی در طول بارداری و زایمان می شود. 3- خوردن غذاهای سبک برخی موادغذایی موجب حالت تهوع و مشکلات گوارشی نمی شوند مانند دانه ها، برنج پخته شده، سبزیجات و میوه ها. این مواد برخلاف گوشت و مواد لبنی که به سختی هضم می شوند و بوی نامطبوع و حالت تهوع ایجاد می کنند، در معده سبک هستند و بو ایجاد نمی کنند. غذاهای سبک باید در طول روز مصرف شوند تا از حالت تهوع جلوگیری کنند. 4- پرهیز از فست فود فست فود سرشار از سدیم است بنابراین موجب بی اشتهایی می شود؛ همچنین موجب کمبود مواد مغذی نیز می شود. 5- مصرف مکمل های مواد مغذی ضروری خانم هایی که از بی اشتهایی شدید در طول بارداری رنج می برند باید از مکمل های مواد مغذی استفاده کنند. خانم هایی که همیشه احساس می کنند معده پری دارند، می توانند از مکمل ها استفاده کنند؛ مکمل ها مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را تامین می کنند. باز هم از مکمل های خاصی که باعث هضم نشدن غذا می شوند اجتناب کنید. آهن باعث یبوست و اسهال و بی اشتهایی می شود. بنابراین باید زمان مناسب برای مصرف مکمل ها را بررسی کنید. 6- پیاده روی کردن یکی از بهترین ورزش ها در طول بارداری پیاده روی با سرعت زیاد است. فعالیت نداشتن باعث بی اشتهایی می شود. پیاده روی سریع موجب هضم راحت تر غذا می شود بنابراین باعث افزایش اشتها می شود. 7- مصرف فیبر به اندازه کافی مصرف مواد غنی از فیبر (مانند تخمه آفتابگردان، مارچوبه، آواکادو، نان گندم و سبزیجات برگ دار) باعث جلوگیری از یبوست می شود.

تجربه مادرهای دیگر از بی اشتهایی در بارداری

“من دوقلو دارم و پنج هفته و دو روز از بارداری ام می گذرد. در اوایل هفته پنجم بارداری حالت تهوع دارم. اصلا اشتها ندارم و به زور غذا می خورم تا مواد مغذی برای رشد جنین فراهم شود. من مقدار زیادی آب یخ می خورم. همچنین هر شب ویتامین مصرف می کنم؛ مصرف ویتامین به من کمک می کند در طول روز حال بهتری داشته باشم.”

“من در هفته هفدهم بارداری هستم و حالت تهوع من در هفته پانزدهم بارداری متوقف شد. هفته شانزدهم بارداری سخت ترین زمان ممکن بود. زیرا بدون دلیل گریه می کردم. مقدار زیادی وزن از دست دادم. امروز بلاخره بعد از سه روز غذا خوردم. من به کلی اشتهایم را از دست داده بودم فقط می توانستم نوشیدنی مصرف کنم و هیچ میلی به غذا نداشتم. اگرچه هنوز هم در حال کاهش وزن هستم، اما پزشک به من اطمینان داد جنین سالم است و مواد مغذی کافی را دریافت می کند. تنها مشکل این است که من نمی توانم مواد مغذی لازم برای بدن خودم را مصرف کنم. تنها راه این است که هر غذایی که می توانم بخورم.”

بی اشتهایی و تهوع در بارداری

من هفته هفتم بارداری هستم. شبها حالت تهوع دارم و نمی تونم درست غذا بخورم. چه کنم؟ من هفته هفتم بارداری هستم.شبها حالت تهوع دارم و نمی تونم درست غذا بخورم، اندازه یه کف دست می خورم و بیشتر نه.بعد دو ساعت باز ضعف می کنم می خواهم چیزی بخورم اما نمی تونم و میلی به خوردن غذا ندارم، انگار معده ام پر است.آیا این ضعف و بی میلی به غذا درمان داره؟ گرسنه موندنم به جنین آسیب نمی رسونه؟ پاسخ دکتر شهلا چایچیان، متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز اینها ویار های حاملگی و یکی از دردسرهای دوران بارداری است که تا هفته ۱۶ و ۱۷ بارداری تمام می شود.می توانید با مشورت پزشک متخصص خود قرص ب ۶ و قرص زنجبیل مصرف کنید اما نباید در مصرف زیاده روی کنید.مایعات کم تر مصرف کنید تا اشتهایتان برای خوردن غذا زیاد تر باشد.اگر تا هفته ۱۶ وزن اضافه نکردید ایرادی ندارد.

بی اشتهایی در بارداری در تابستان

خانم های باردار نباید در ساعاتی که آفتاب در وسط آسمان قرار دارد از منزل بیرون بروند. چنانچه خانم های باردار از منزل خارج شدند سعی کنند تا از قسمتهایی که سایه است عبور کنند و از کرم های ضد آفتابی که اس پی اف آنها بین 35 تا 40 است استفاده کرده و همیشه یک بطری آب و یا آب میوه همراه خود داشته باشند. البته نوشیدن بیش از حد آب در این فصل توصیه نمی شود زیرا باعث رقیق شدن املاح در بدن شده و مسمومیت با آب را بوجود می آورد . یکی از مشکلات اصلی که خانم های باردار با آن روبرو هستند از دست رفتن آب بدن به علت عرق کردن است که برای مادر و جنین خطرناک است. آب پرتقال– شیر از نوشیدنیهایی هستند که املاح و آب از دست رفته بدن را جبران می کنند. مصرف میوه ها و سبزیجات به ویژه در فصل تابستان بسیار توصیه می شود. آب موجود در میوه ها تشنگی را برطرف کرده و ویتامین های لازم را به بدن خانم های باردار می رساند. منیزیم- ویتامین سی- اسید فولیک و کربوهیدرات ها از جمله ویتامین ها و املاحی هستند که در میوه ها یافت می شود و برای برطرف شدن یبوست بسیار مفید هستند. خانم های باردار نباید مواد لبنی را از برنامه مواد غذایی خود حذف کنند، زیرا مصرف لبنیات علاوه بر داشتن مقدار زیادی کلسیم، ویتامین د و پروتئین، با مصرف ماست که هضم آن آسان بوده، می توان در فصل تابستان به رفع بی اشتهایی ناشی از گرما کمک کرد، زیرا بی اشتهایی یکی دیگر از مشکلاتی است که در فصل تابستان خانم های باردار با آن مواجه می شوند.

بیشتر بخوانید : آنورکسیا ♥ بی اشتهایی عصبی ♥ بی اشتهایی

  • امین جوکار

دانه انگور

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۳۲ ب.ظ

دانه انگور

دانه انگور در جدول ,دانه انگور در جدول کلمات,دانه انگور در جدولانه,انگور دانه درشت در جدول,دانه انگور درحل جدول,نام هسته انگور در جدول,نوعی انگور دانه درشت در جدول,هسته انگور در جدول انلاین,معنی دانه انگور در جدول,دانه انگور در حل جدولانه,دانه انگور,دانه انگور سیاه,دانه انگور چند قسمتی است

دانه انگور

توضیحاتی در مورد دانه انگور

 شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند.

آشنایی با دانه انگور

Vitis vinifera هم چنین معروف به Vitis coignetiae دانه های میوه انگور، که زمانی پس از آب گیری میوه دور ریخته می شدند، در حال حاضر منبع تهیه مکمل های غذایی هستند. انگور، نخستین بار حوالی دریاچه خزر کشت می شد و مصرف آن به شکل غذا و نوشیدنی در سراسر کشورهای مدیترانه قبل از نگارش انجیل رواج یافت. یونانیان باستان معتقد بودند انگور دارای فواید فوق العاده ای برای سلامتی است. تاکنون بیش ترین تحقیق درباره دانه انگور، در فرانسه به چاپ رسیده، با این حال دانه انگور همیشه در وهله دوم تجویز می شد. شرکت های تولیدی پس از نایاب شدن پوست بادام زمینی به مصرف دانه انگور پناه بردند. بخش اعظم عصاره دانه انگور که در آمریکا به فروش می رسد تولید یک شرکت ایتالیایی به نام ایندنا است.

خاصیت دانه انگور

انگور یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد . انگور ممکن است با هسته یا بدون هسته (یا با هسته کوچک) باشد . معمولا بیشتر ما انگور بدون هسته را انتخاب می‌کنیم زیرا خوردن آن راحت‌تر است.اما اگر به‌سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهید، بهتر است که انگور با هسته را انتخاب کنید. به گفته محققان خوردن دانه برخی میوه‌ها مانند سیب البته به مقدار بالا می‌تواند سم سیانور در بدن را افزایش دهد؛ درحالی‌که هسته انگور دارای خواص زیادی است.خوردن هسته انگور که کمی طعم تلخی دارد، هیچ ضرری به بدن نمی‌رساند.

روغن دانه انگور

به طور کلی ما دو نوع انگور داریم؛ انگورهای بدون هسته یا با هسته های بسیار ریز که به آنها انگور «بی هسته» یا «بی دانه» گفته می شود و انگورهای درشت با هسته های نسبتا درشت. روغن کشی از هسته انگورهایی با دانه های درشت انجام می شود. برای این کار باید هسته این انگورها هنگام فرآوری انگور برای تهیه انواع آبمیوه ها از آنها جدا و جمع آوری و بعد با دستگاه ها و روش های مخصوصی روغن آنها گرفته شود. این روغن با بسته بندی مناسبی به بازار فروش راه پیدا می کند.چرا روغن هسته انگور از گران ترین روغن های دنیاست؟ به این دلیل که تولیدکنندگان برای تهیه یک شیشه روغن به تعداد بسیار زیادی هسته انگور نیاز دارند و از آنجا که انگور به اندازه دانه سویا، آفتابگردان یا حتی میوه زیتون کشت نمی شود و فراوان نیست، هزینه های تولید این روغن خیلی بیشتر از سایر روغن هاست. تولیدکننده مجبور است برای داشتن صرفه اقتصادی مناسب، قیمت نهایی محصولش را بالا ببرد پس گران بودن این روغن به دلیل داشتن خواص بیشتر آن نسبت به سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کانولا نیست.

دانه انگور و آلودگی هوا

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج پژوهش ها نشان می دهند که هسته ی انگور نه تنها ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند بلکه تأثیر منفی دخانیات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند. اگر در شهرهای بزرگ و در میان آلودگی هوا زندگی می کنید و یا جزو سیگاری های غیرفعال (افراد غیرسیگاری که در معرض دود سیگار قرار دارند) یا فول استرس هستید حتماً انگور میل کنید و هسته های آن ‌ها را درنیاورید.

دانه انگور و آنتی اکسیدان

هسته ی انگور سرشار از آنتی اکسیدان از جمله اسید فنول ها، توکوفرول و پروانتوسیانیدین است که برای سلامتی بدن غوغا می کنند. این آنتی اکسیدان ها بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و باعث تقویت بافت ‌ها و ارگان ها می شوند. خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین ها ی C و E و بتاکاورتن موجود در هسته ی انگور به مدت 3 روز در بدن فعال می شوند و با عناصر مضر و آسیب رسان مقابله می کنند.

خواص دانه انگور

هسته ی انگور باعث تحریک جریان خون می شود. این کار مانع از ترومبوز (تشکیل لخته ی خون) شده و فشارخون را کنترل می کند. فلاوونوئیدها که جزو دیگر ترکیبات هسته ی انگور هستند باعث تقویت رگ‌ های خونی و تصفیه ی خون از بقایای داروها و دیگر عناصر مضر می شود. این ترکیبات همچنین برای افرادی که از مشکلات قلبی رنج می برند مفید است.هسته ی انگور به طور موثری با التهاب ها و عفونت های بدن مقابله می کند. به همین دلیل برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند آرتریت، درماتیت، مشکلات پوست، سینوزیت، گاستریت، ورم معده و عفونت ادراری هستند مفید است. ترکیبات موجود در هسته ی انگور باعث تمیزی روده ها می شود.هسته ی انگور دوست چشم ‌ها است به خاطر اینکه حاوی میزان قابل توجهی ویتامین E می باشد. این هسته های سرسخت برای کاهش خستگی چشم ‌ها که به دلیل چشم دوختن به صفحه ی رایانه یا تلویزیون و یا مطالعه ی زیاد بروز می کند موثر است. هسته ی انگور همچنین برای مقابله با بیماری های چشمی ناشی از دیابت مفید است.خواص آنتی اکسیدانی هسته ی انگور از آن یک مکمل طبیعی برای مقابله با برخی از انواع سرطان ها ساخته است. این ترکیبات باعث پیشگیری از سرطان های پوست، پروستات و سینه می شوند.ترکیب‌های موجود در این هسته، ‌کلسترول و خطر بروز تصلب شرائین را نیز کاهش می‌دهد. ضربان قلب را تنظیم می‌کند و خطر حمله قلبی را به حداقل می‌رساند.

دانه انگور و سلامت مو

هسته ی انگور برای سلامت موها نیز مفید است چون باعث تقویت و مقابله با ریزش مو می شود. ترکیبات موجود در هسته ی انگور به تحریک جریان خون کمک کرده و خون را در مویرگ‌ ها نیز به جریان در می آورند. این مسئله نیز باعث تغذیه ی سلول‌ های پوست سر شده و از ریزش مو جلوگیری می شود.

خواص روغن دانه انگور

روغنی که از دانه انگور استخراج می شود حاوی تعدادی از اسیدهای چرب ضروری و مقدار قابل توجهی ترکیبات ویتامین ‌E است. یک از جالب ترین مواد تشکیل دهنده دانه انگور را پلی فنل ها (کاتکین) تشکیل می دهند. این تاننی که پروسیانیدین، لکو آنتو سیانین، پیکنو ژنول یا الیگو مریک پرو آنتوسیا نیدین(OPC) نیز خوانده می شوند جزو آنتی اکسیدان های قوی بشمار می روند. عصاره های تجارتی تهیه شده از دانه انگور حاوی فلاونوییدند و پوست و دانه انگور نیز حاوی ترکیبی به نام مهار کننده 5- نوکلئوتیداز است که به تازگی کشف شده است.از روغن دانه انگور می توان در آشپزی و تهیه غذاها استفاده کرد. این روغن طعم نامطلوبی ندارد و تنها در حرارت بالا بخار می شود. به علاوه، از نظر اسید چرب امگا-6 نیز غنی است. در اروپا از عصاره دانه انگور برای کمک به بهبود گردش خون استفاده می کنند. این ماده از اکسیده شدن چربی های خون جلوگیری کرده، مانع از تجزیه پروتئین های موجود در ساختمان رگ ها توسط آنزیم ها می گردد. در آزمایش بر روی حیوانات، عصاره دانه انگور موجب کاهش نفوذ پذیری مویرگ ها شد و ممکن است بر انسان نیز اثرات مشابهی داشته باشد. مویرگ ها در اثر ابتلا به مرض قند یا دیگر بیماری ها شکننده می شوند. در چهار تحقیق کوچک، عصاره دانه انگور بیش از دارونما گردش خون را بهبود بخشید و در نتیجه بیماران درد، تورم، گرفتگی شبانه عضلات، بی حسی و سوزش کم تری احساس می کردند. هم چنین مطالعات نشان می دهند عصاره دانه انگور ممکن است زوال لکه زرد را کاهش داده، قوه بینایی را که در اثر کار با کامپیوتر و تشعشع ضعیف می شود تقویت کند و نزدیک بینی را کاهش دهد. هر چند به انجام تحقیقات بیش تری در این زمینه نیاز است، اما نتایج فعلی امیدوار کننده است. پلی فنل موجود در دانه انگور در لوله آزمایش مانع از رشد استرپتوکوک موتانس، باکتری عامل فساد دندان، می شود. این ماده هم چنین مانع از تبدیل ساکارز(قند معمولی) به گلوکان می گردد و شاید به همین دو دلیل دانه انگور در حفظ سلامت دندان موثر باشد. یکی دیگر از فواید بالقوه دانه انگور خاصیت ضدالتهابی آن است.

خواص دانه انگور برای پوست

مصرف هسته ی انگور باعث جوانی و سلامت هر چه بیشتر پوست می شود. این هسته ها حاوی کلاژن و رسوراترول است؛ ترکیباتی که با پیری سلول‌ های پوستی و بروز چین و چروک مقابله می کند. باید بدانید که اکثر کرم ‌های موجود حاوی هسته ی انگور (به منظور کاهش آکنه و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست) هستند. ترکیبات موجود در این دانه ها ترشح کلاژن را فعال کرده و پوست را محکم، مرطوب کرده و به تقویت موها و مقابله با آکنه ها نیز کمک می کنند.

نحوه مصرف دانه انگور

برای برخورداری از خواص هسته ی انگور لازم است که در گام اول انگور را درسته و با هسته میل کنید. با این حال برای بهره مندی بیشتر از خواص آن راه‌ های دیگری نیز وجود دارد. عصاره یا کپسول های هسته ی انگور نیز وجود دارد. اگر می خواهید صرفاً با مصرف انگور درسته از خواص هسته ی انگور بهره ببرید حتماً میوه را به خوبی شستشو دهید. اگر به میوه های ارگانیک دسترسی دارید از آن‌ ها استفاده کنید. همچنین می توانید هسته ی انگور را خارج کرده بشویید و خشک کنید. آن‌ ها را آسیاب کرده و یا به صورت درسته در اسموتی ها یا آب میوه های خانگی بریزید. اگر هسته ی انگور را به همراه انگور درسته مصرف می کنید حتماً آن را به خوبی بجویید تا راحت تر هضم شوند. اگر مکمل آن را مصرف می کنید توصیه می شود روزانه 300 گرم مصرف شود. تاکنون هیچ عارضه ی جانبی خاصی برای مصرف هسته ی انگور گزارش نشده است. توصیه می کنیم اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا از بیماری خاصی رنج می برید قبل از تهیه و مصرف هر نوع مکملی با پزشک مشورت کنید.

لاغری با دانه انگور

برخی ترکیب‌های موجود دردانه‌های انگور، مانع از بالا رفتن وزن می‌شود. این ترکیبات از فعالیت آنزیم‌هایی که چربی را جذب می‌کند جلوگیری می کند.

عصاره دانه انگور

عصاره هسته انگور غنی از پرو آنتی سیانین (PCO )، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند جلوی تخریب های سلولی در اثر رادیکال های آزاد را بگیرد و بافت های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم ها کمک کند. PCO پاسخ های آلرژیک و دستگاه ایمنی بدن را با کاهش تولید هیستامین، تسکین می دهد.عصاره هسته ی انگور، یک مکمل نسبتاً جدید در ایالات متحده است، اگرچه در اروپا برای سال های متمادی استفاده شده است . عصاره هسته ی انگور از فشردن و تصفیه هسته ی انگور تازه تهیه می شود. PCO چیست؟ یک نوع بیوفلاوونوئید است که ماده طبیعی گیاهی است و بافت های زنده را تقویت می کند. این ماده از سال ۱۹۵۰ مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و فواید بسیاری از آن بدست آمده که از نظر علمی هم ثابت شده است ، از آن جمله : • افزایش استحکام رگ ها که مانع از بروز سکته و بیماری های قلبی می شود. از عوارضی مثل کبودی ، ادم ناشی از ضربه یا تصادف ، واریس ، ورم پاها و مشکلات عروق چشم جلوگیری می کند. • سطح ایمنی بدن را بالا می برد. • بینایی چشم را بهتر می کند . • گردش خون محیطی را بهبود می بخشد. • پاسخ های ایمنی و آلرژیک بدن را کاهش می دهد. • فرایند پیری را کند می کند و پوست را شاداب نگه می دارد. اخیراً به این نتیجه رسیده اند که اثر PCO در بدن ، ۲۰ برابر ویتامین C و ۵۰ برابر ویتامین E است. PCO در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد ، ولی به مقدار بسیار کم . بهترین منابع غذایی آن انگور ، تمشک ، آلبالو ، گیلاس و آلو است و معمولاً در پوست و دانه آنها موجود است. از این رو چون انگور را با دانه اش میل می کنند ، منبع خوبی از PCO است و بالاترین مقدار آن با غلظت ۹۵ درصد ، در هسته انگور موجود است. PCO ضد حساسیت و زخم است. اثر هسته انگور در بهبود بسیاری از بیماری ها مشخص شده است که ما به ترتیب آنها رابرای شما بیان می کنیم.می دانید که اکسیداسیون LDL – کلسترول یا کلسترول بد عروق را سفت می کند و احتمال سکته را به شدت بالا می برد و حتماً شنیده اید که ویتامین E ضد سکته است . اثر عصاره هسته انگور ۵۰ برابر ویتامین E است. با مصرف عصاره هسته انگور کلسترول کاهش می یابد و فشار خون نیز کم می شود.

بیشتر بخوانید : دانه انار به دانه ♥ سیاه دانه ♥ شاهدانه ♥ روغن هسته انگور

  • امین جوکار

التهاب پوست

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ق.ظ

التهاب پوست

التهاب پوست صورت ،التهاب پوست صورت نوزاد،التهاب پوست صورت پس از اصلاح،التهاب پوست صورت چیست،التهاب پوست صورت درمان،التهاب پوست صورت و خارش،التهاب پوستی صورت،رفع التهاب پوست صورت،درمان التهاب پوست صورت بعد از اصلاح،برای التهاب پوست صورت،التهاب پوست،التهاب پوست سر،التهاب پوستی و خارش

التهاب پوست

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد التهاب پوست و علل و درمان ان صحبت کنیم.دلایل متعددی برای قرمزی پوست وجود دارد. این امکان وجود دارد که این مشکل فقط یک دلیل داشته باشد، ولی احتمال اینکه فرد مشکلات پوستی دیگری نیز داشته باشد، وجود دارد. اگر شما دچار قرمزی پوست هستید، احتمالا می توانید این مشکل را خودتان در خانه درمان کنید. هرچند، اگر این مشکل به درمانهای خانگی جواب نداد و بدتر شد، بایستی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. دلیل التهاب پوست در برخی افراد ممکن است یک بیماری مزمن باشد که نیاز به درمان منظم داشته باشد.

التهاب پوست چیست

صورت شما چه ته مایه‌ای از قرمز در تمام قسمت‌هایش داشته باشد و چه بدتر، لکه‌های قرمز روی آن خودنمایی کند، به هر حال قرمزی صورت شما، نشانه‌ای از سالم نبودن پوست بوده که می‌تواند احساس خجالت و ناخوشایندی به شما بدهد. ضمنا، قرمزی صورت ممکن است منجر به التهاب، احساس سوزش، خارش و درد شود که همه‌ی اینها احساس ناخوشایندتان را بدتر خواهند کرد.قرمزی زیاد پوست صورت می‌تواند علت‌های گوناگونی داشته باشد. دلایل معمول شامل رزاسه، لوپوس، آکنه، اگزما، سبوره، پیش از یائسگی، پارگی مویرگ‌ها یا خشکی بیش از حد پوست می‌شود.
 سایر دلایل قرمزی پوست، آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی سرد، بودن در محیطی گرم برای طولانی مدت، مصرف زیاد الکل و استرس بیش از حد در زندگی است. خوشبختانه راههای ساده و موثر زیادی وجود دارد که می‌تواند این علائم را در صورت‌تان تسکین بدهد.

التهاب پوست ناشی از روزاسه

یکی از دلایل قرمزی پوست ممکن است روزاسه باشد. روزاسه یک بیماری پوستی مزمن است که باعث التهاب و قرمزی در سراسر پوست گونه ها، پیشانی و چانه می شود. این قرمزی به دلیل بزرگ شدن شریانها ی پوست به وجود می آید و مشکل چندانی غیر از احساس خجالت ایجاد نمی کند. با محدود کردن زمانهایی که در معرض نور آفتاب هستید می توانید این قرمزی را کنترل کنید. خوردن غذاهای تند و تحت تنش و استرس بودن نیز می تواند این مشکل را تشدید کند.

التهاب پوست ناشی از درماتیت تماسی

درماتیت تماسی به حالتی اطلاق می شود که در آن پوست بعد از تماس با مواد یا اشیا خاصی واکنش نشان می دهد و دچار خارش همراه با قرمزی پوست می گردد. تشدید کننده ها از فردی به فرد دیگر متغیر می باشند، اما انواع رایج این مواد واکنش زا، محصولات پاک کننده و رنگها می باشند. برخی افراد این مشکل را بعد از تماس با انواع خاصی از پارچه ها پیدا می کنند.

التهاب پوست ناشی از سلولیت

سلولیت اصطلاحی است که برای بیان عفونت پوست استفاده می شود. انواع مختلفی از عفونت وجود دارد، اما قرمزی علامت شایع اکثر آنها می باشد. عفونت ها در نتیجه ورود باکتریها به بدن ایجاد شده و قرمزی ناشی از آنها معمولا با تورم و درد همراه می باشد. در اکثر موارد، این وضعیت با مصرف آنتی بیوتیک درمان می شود، اما می توان با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت و تمیز نگه داشتن موضع زخم، از ایجاد عفونت پیشگیری کرد.

التهاب پوست ناشی از نیش ها یا گازگرفتگی ها

غالبا محل نیش یا گزیدگی ملتهب شده و قرمز می شود، ولی این موارد باعث قرمزی پوست سایر نقاط بدن نمی شوند. خواه شما توسط یک پشه ، مار یا جانوران دیگر گزیده شوید موضع گزیده شده به رنگ قرمز در می آید. در بسیاری از مواقع شما متوجه می شوید که یک پشه یا حشره نیشتان زده است ولی برخی اوقات پشه ها می توانند طوری ما را نیش بزنند که اصلا متوجه حضورشان نشویم. هر گاه حشره ای مثل عنکبوت شما را نیش زد حتما به پزشک مراجعه کنید، چون تعدادی از عنکبوتها می توانند سمی و خطرناک باشند. نیش ها و گزیدگیها علاوه بر قرمزی، می توانند خارش و درد نیز ایجاد کنند. می توان نیش ها و گزیدگی ها را بسته به نوع حشره، به روشهای مختلف ودر خانه به خوبی درمان کرد.

التهاب پوست ناشی از اگزما

بسیاری از موارد اگزما در کودکان اتفاق می افتد، ولی در تعدادی ازآنها پیشرفتی نکرده و ادامه می یابد وبه علائم بزرگسالی تبدیل می شود.این وضعیت، باعث قرمز شدن و ایجاد تکه های زبر و خشن بر روی پوست می شود که برخی اوقات دارای ترشح بوده ویا خشن می شوند.درمان اگزما با کرم های دارای کورتیزون معمولا موثر می باشد. اگر این کرم ها برای شما موثر نبود می توانید با پزشک خود برای بکار بستن درمان دیگری مشورت کنید.

التهاب پوست ناشی از حساسیت ها

خواه شما به غذا یا حیوان یا یک گیاه خاص حساسیت داشته باشید، آلرژی ها برخی اوقات می توانند پوست شما را ملتهب و سرخ سازند. حساسیت های غذایی مخصوصا به دلیل اینکه می توانند خطری جدی برای سلامتی و زندگی باشند، نگران کننده هستند.اگر دستان شما بعد از نوازش کردن یک گربه سریعا قرمز شده و دچار خارش یا التهاب می شود احتمالا شما به حیوانات آلرژی دارید. خوشبختانه این موارد به راحتی با آنتی هیستامین ها و پمادهای ضدخارش موجود در بازار درمان می شوند.

التهاب پوست ناشی از حساسیت به دارو

برخی داروهایی که توسط پزشکان برای بیماریهای مختلف تجویز می شود نیز می توانند باعث حساسیت و واکنش بدن گردند. در بعضی موارد، بدن نسبت به یک درمان واکنشی نشان داده و این واکنش منجر به قرمزی پوست می شود. در اکثر موارد این واکنش به دلیل حساسیت نسبت به یک یا چند ترکیب سازنده دارو می باشد. هرچند، اگر علاوه بر قرمزی علائم دیگر حساسیت را نیز مشاهده کردید بهترین راه قطع مصرف دارو و تماس با پزشک می باشد.

درمان التهاب پوست با کمپرس سرد

برای درمان قرمزی خفیف پوست صورت، کمپرس سرد بسیار مفید است. سرما کمک می‌کند رگهای خونی زیر پوست منقبض شده در نتیجه قرمزی به حداقل برسد. ضمنا کمپرس سرد، از خارش و التهاب نیز می‌کاهد. مقداری یخ را در حوله‌ای نازک بپیچید و این کمپرس را به آرامی به مدت یک دقیقه روی تمام صورت‌تان حرکت دهید. ۱۰ دقیقه فاصله بگذارید و مجددا این کار را انجام دهید. هرگز یخ را مستقیما روی پوست نگذارید چون سرما می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب بزند.

درمان التهاب پوست با آلوئه ورا

می‌توانید از ژل آلو‌‌ئه ورا برای برطرف کردن قرمزی پوست کمک بگیرید. آلو‌ئه ورا خاصیت التیام بخش روی پوست دارد چون ویژگی‌های ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب، خارش و خشکی پوست کمک می‌کند. یک برگ آلو‌ئه ورا را برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. ژل را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. چند بار در روز این کار را انجام دهید تا قرمزی برطرف شود.

درمان التهاب پوست با جو دوسر کلوئیدی

یک درمان بسیار معروف برای قرمزی پوست صورت، جو دوسر کلوئیدی خیس خورده است که کاملا باز و له شده است. این مرهم، خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد که می‌تواند قرمزی پوست ناشی از خشکی و اگزما را برطرف کند. ضمنا، خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب کمک کرده و سطح pH پوست را تعدیل می‌کند. مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد نشان داد جو دوسر کلوئیدی خاصیت مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، مراقبت کنندگی و ضد التهابی دارد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر کلوئیدی را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود، آن را به پوست‌تان بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید. این راهکار ساده را هر روز به کار ببرید تا دیگر قرمزی روی صورت‌تان بماند.

درمان التهاب پوست با خیار

خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است، ضمنا محتوای آب بالایی داشته که کمک می‌کند پوست‌تان سالم و هیدراته بماند. خاصیت قابض خیار، رگهای خونی پوست را منقبض کرده و از قرمزی‌ پوست کم می‌کند. ویژگی خنک کنندگی خیار کمک می‌کند پوست ملتهب، آرام شود. ضمنا خیار، خارش و تورم پوست را هم کم می‌کند. برش‌های نازکی از خیار تهیه کنید و این برش‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. یک برش را یک دقیقه روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید و بعد با برش خنک دیگری جایگزین کنید. این کار را حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید و چند بار در روز تکرار کنید.

درمان التهاب پوست با چای سبز

پلی فنول‌های موجود در چای سبز، خاصیت جوان سازی پوست دارند و می‌توانند هر گونه قرمزی صورت را از بین ببرند. چای سبز خاصیت ضد التهابی هم دارد که رگهای خونی را منقبض کرده و در نتیجه از التهاب و قرمزی می‌کاهد. یک فنجان چای سبز درست کنید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. پارچه‌ی تمیزی را به آن آغشته کرده و چند دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

درمان التهاب پوست با عنبر سایل

عنبر سایل نیز با قرمزی پوست مبارزه می‌کند. این گیاه یک قابض طبیعی است که با انقباض رگهای خونی و مسدود کردن حفره‌های سطح پوست، تظاهر قرمزی پوست را به حداقل می‌رساند. عنبر سایل حاوی تانین نیز هست که مهار کننده‌ی واکنش‌های التهابی در پوست است. یک پنبه‌ی توپی را به عصاره‌ی عنبر سایل آغشته کرده و ۵ دقیقه به صورت‌تان بمالید. این کار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

درمان التهاب پوست با عسل مانیوکا

عسل مانیوکا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و خاصیت ضد التهابی قوی دارد که به کاهش قرمزی پوست ناشی از آکنه کمک می‌کند. این عسل خواص ضد باکتری دارد که با باکتری‌های آکنه که می‌توانند دلیل قرمزی پوست باشند مبارزه می‌کند. ضمنا عسل مانیوکا بدون اینکه پوست را چرب کند، آن را مرطوب نگه می‌دارد. کمی عسل مانیوکا را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن یک مرطوب کننده‌ی سبُک بزنید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

درمان التهاب پوست با سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی بوده که به کاهش قرمزی پوست ناشی از مشکلاتی چون جوش‌های ملتهب، اگزما و رزاسه کمک می‌کند. ضمنا خاصیت اسیدی سرکه سیب، پوست را ضد عفونی می‌کند. عفونت هم می‌تواند التهاب و قرمزی ایجاد کند. مقادیر مساوی آب و سرکه سیب خام را با هم ترکیب کنید و یک پنبه‌ی توپی را به این محلول آغشته کرده و به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید. همچنین می‌توانید برای درمان عمقی‌تر پوست، ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب خام را با یک قاشق چایخوری عسل خام و یک فنجان آب مخلوط کرده و آن را روزی دو بار بنوشید.

درمان التهاب پوست با روغن نارگیل

یک راه طبیعی دیگر برای برطرف کردن قرمزی پوست صورت، روغن نارگیل است. اسید چرب بالای روغن نارگیل به کاهش التهاب و احیا کردن پوست کمک می‌کند. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی روغن نارگیل، با خشکی پوست که علت عمده‌ی قرمزی پوست است مبارزه می‌کند. یک پنبه‌ی توپی را به روغن نارگیل بکر آغشته کرده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند و صبح با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید. یک راه دیگر هم این است که ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را به قسمت مورد نظر بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. می‌توانید این درمان را دو تا سه بار در روز بکار ببرید.

درمان التهاب پوست با آسپیرین

آسپرین برای برطرف کردن قرمزی خفیف پوست بسیار سودمند است. آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک است که رگهای خونی را منقبض کرده و از التهاب پوست صورت کم می‌کند. یک یا دو عدد قرص آسپرین را کاملا پودر کنید و با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیر نرمی درست شود. این خمیر را با یک پارچه‌ی نخی به پوست‌تان بزنید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این راهکار را دو بار در روز بکار ببرید.

چند توصیه در مورد التهاب پوست

. علت‌ قرمزی و التهاب پوست‌تان را پیدا کنید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی آن اجتناب کنید. . از صابون‌ها و مواد شیمیایی تند برای صورت‌تان استفاده نکنید چون موجب حساسیت و قرمزی پوست می‌شوند. . وقتی محصول مراقبت از پوست جدید می‌خرید، همیشه قبل از استفاده ترکیبات آن را چک کرده و کمی از آن را تست کنید. . بعد از شستن صورت، همیشه فورا لوسیون یا کرم مرطوب کننده بزنید تا رطوبت پوست حفظ شده و دچار خشکی پوست نشوید. . همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش صورت‌تان را پاک کنید تا آلودگی‌ها و مواد شیمیایی و باکتری‌ها روی پوست‌تان باقی نمانده و حفره‌ها را مسدود نکنند. . صورت‌تان را زیاد لمس نکنید. . هر وقت قرار است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، کلاه لبه‌دار سرتان کنید و صورت‌تان را در سایه نگه دارید، البته ضد آفتاب را فراموش نکنید. . روش‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید که مناسب شما باشد و مرتبا آن را بکار ببرید، چون استرس هم می‌تواند پوست را قرمز و ملتهب کند. . مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن‌تان دهیدراته نشود. . غذاهای آب رسان به بدن، بیشتر مصرف کنید، مانند هویج، سیب زمینی شیرین، سیب، کرفس، نارگیل، خیار، هندوانه، هلو، پاپایا، اسفناج و بروکلی تا رطوبت پوست‌تان از درون نیز حفظ شود. . از مصرف غذاهای پُرادویه، نوشیدنی‌های داغ، کافئین و الکل پرهیز کنید، این محصولات، مشکلات پوستی‌تان را تشدید می‌کنند. . اگر قرمزی پوست‌تان همراه با تورک لب‌ها یا زبان است یا تنگی نفس هم دارید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

علائم و نشانه ها التهاب پوستی

درماتیت تماسی ، درماتیت عصبی ، درماتیت شوره ای ، درماتیت ناشی از تورم ، درماتیت آلرژیک و درماتیت اطراف دهان هر کدام از این درماتیت ها علائم و نشانه های متفاوتی دارند.

علل التهاب پوست

نتیجه تماس مستقیم با یک عامل محرک و یا آلرژی زا می باشد. محرک های شایع عبارتند از : صابون های شستشوی لباس، صابون های معمولی و شوینده. آلرژن های احتمالی عبارتند از : ابریشم ، فلزاتی نظیر نیکل ، جواهرات، عطر، مواد آرایشی، رنگ مو ، علفهای هرز نظیر : پیچک سمی و نئومایسن (یک جزء شایع در کرم های آنتی بیوتیکی موضعی) مواد محرک زمان و مقادیر بیشتری را نسبت به آلرژن ها نیاز دارند تا باعث ایجاد درماتیت شوند. اگر شما به یک آلرژن حساس باشید، فقط یک تماس مختصر با یک مقدار، کم کافی است تا منجر به بروز درماتیت گردد.

التهاب پوست عصبی

لباس تنگ و خاراندن پوست منجر به بروز این نوع درماتیت می گردد. این تحریک شما را به تکرار سائیدن پوست خود وادار نماید. شایعترین مکان ها عبارتند از : قوزک پا، مچ ، قسمت خارجی ساعد و بازو و پشت گردن

التهاب پوست شوره ای

اغلب دارای یک تمایل وراثتی است. در بین افرادی با پوست یا موی چرب شایع است و ممکن است با توجه به فصول سال تشدید یابد. ممکن است بیماری در زمان استرس یا برخی مشکلات نورلوژیک نظیری بیماری پارکینسون رخ دهد.

التهاب پوست ناشی از تورم

هنگامی که تجمع مایع درون بافتی پوست شما را تحت فشار قرار داده رخ می دهد. مایع خارج سلولی به صورت اولیه پوست شما را نازک می نماید و با جریان خون مغذی پوست تداخل ایجاد می نماید. وریدهای واریسی و دیگر شرایط مزمن در پاها می تواند منجر به تجمع مایع گردد.

التهاب پوست آتوپیک

اغلب با آلرژی ها همراه است و در خانوادهایی که دیگر اعضای آن مبتلا به آسم یا تب یونجه هستند، دیده می شود. اغلب دوران کودکی شروع و شدت مختلفی از بیماری را در طفولیت و بلوغ می بینیم. در بالغین مشکل کمتری ایجاد می نماید. مگر اینکه شما در محل کار خود با مواد محرک و آلرژن در تماس باشید.علت اصلی این اختلال شناخته نشده اما ممکن است به دلیل مواد عملکرد سیستم ایمنی بدن باشد. استرس می تواند این وضعیت را تشدید نماید ولی علت درماتیت آتوپیک نیست.

التهاب پوست اطراف دهان

ممکن است شکلی از بیماری پوستی روزاسه ، جوش بالغین یا درماتیت شوره دار باشد. پوست اطراف دهان و بینی را درگیر می نماید. علت قطعی آن ناشناخته است، اما لوازم آرایشی ، مرطوب کننده ها یا برخی از محصولات بهداشت دهان در ایجاد آن مؤثر می باشند.

عوارض التهاب پوست

گاهی اوقات زخم و شقاق ناشی از درماتیت عفونی می شوند. یک فرم خفیف عفونت زرد زخم است که توسط باکتری استافیلوکوکوس ایجاد می گردد. وجود درماتیت آلرژیک شما را به عفونت مستعد می سازد. اگر متوجه تورم بازوی خود شدید ممکن است به سلولیت ( یک عفونت بافتی باکتریایی در عمق پوست)مبتلا گشته اید.سلولیت یا عفونت و التهاب بافتی، با تورم و التهاب پوستی، قرمزی، درد، گرمی در لمس و حاشیه مشخص، مشاهده می شود. ابتلای فردی با سیستم ایمنی تضعیف شده به سلولیت، تهدید کننده حیات می باشد.

پیشگیری از التهاب پوست

پیشگیری در درماتیت تماسی اجتناب از تماس با موادی نظیر پیچک سمی یا صابون های تحریک کننده می باشد. اجتناب از خشک شدن پوست می تواند یک عامل پیشگیری کننده محسوب گردد.

بیشتر بخوانید : سرطان پوست چگونه است ♥ التهاب پانکراس علائم ♥ التهاب سینوس در کودکان ♥ التهاب پروستات مزمن

  • امین جوکار

لوبیا سیاه

شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه ,لوبیا سیاه در ایران,لوبیا سیاه خواص,لوبیای سیاه,قیمت لوبیا سیاه در ایران,کشت لوبیا سیاه در ایران,لوبیا سیاه ایران,لوبیای سیاه ایران,لوبیای سیاه خواص,لوبیای سیاه در ایران,لوبیای سیاه چیست,لوبیا سیاه چیست

لوبیا سیاه

توضیحاتی در مورد لوبیا سیاه

لوبیا سیاه بسیار غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، روی، کلسیم، فسفر، منگنز، و مس است. آن مواد برای سلامت استخوان‌ها حیاتی هستند. آنها به حفظ و ساخت یک استخوانبندی سالم کمک می‌کنند. فسفر و کلسیم نقش برجسته‌ای در ساخت ساختار استخوان‌ها دارند در حالی که قدرت استخوان‌ها توسط روی و آهن حفظ می‌شود. استخوان‌ها و مفصل‌ها ارگان‌های مهمی در بدن انسان هستند. وقتی هنوز جوان هستید، ممکن است درک نکنید که رژیم غذایی‌تان در حفظ سلامت استخوان‌ها سهم زیادی دارد اما با ورود به سنین بالا بعضی از ناراحتی‌ها مثل درد مفاصل شروع به ظاهر شدن می‌کنند. بنابراین، خودتان را خوش شانس بدانید، چون می‌توانید از همین حالا مصرف لوبیا سیاه را آغاز کنید که شاید سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای استخوان‌های‌تان در سنین بالا باشد.قطعا لوبیا سیاه، از آنجا که غنی از پتاسیم و دارای سدیم پایین است برای کسانی که مشکل فشار خون دارند مفید است. سدیم یکی از موادی است که می‌تواند باعث افزایش سطح فشار خون شود در حالی که پتاسیم عملکردی به عنوان دشمن طبیعی سدیم دارد. پتاسیم سدیم را در بدن شما محصور می‌کند و آن را از سیستم بدن شما حذف می‌کند تا به کنترل فشار خون‌تان کمک کند. با وجود این، اگر لوبیا سیاه کنسروی مصرف می‌کنید، بهتر است مطمئن شوید که لوبیا سیاه را پاک کرده و خوب شسته باشید تا محتوای سدیم درون لوبیا سیاه کنسرو شده را کاهش دهید.

خواص لوبیا سیاه

پروتئین موجود در لوبیای سیاه و سایر بنشن ها، برای ساختن توده عضلانی عالی بوده و به شما کمک می کند بدون چربی اشباع و کالری اضافی گوشت، عضله بسازید. لوبیای سیاه برای استخوان هم مفید است زیرا کلسیم بالایی دارد: با افزایش سن، داشتن تغذیه سرشار از کلسیم می تواند از بیماری هایی چون پوکی استخوان پیشگیری نماید. لوبیای سیاه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3، می تواند به کاهش التهاب در سراسر بدن کمک کرده و برای بیماری هایی که سبب درد مفاصل و ناتوانی در حرکت می شوند، مانند آرتریت، مفید است.سوزش سردل، ناراحتی معده و یبوست مشکلات متداول و شایع در کشورهایی هستند که بیشتر افراد از غذاهای فرآوری شده که معمولاً فیبر پایینی دارند مصرف می کنند. انواع لوبیا، منابع غنی فیبر محسوب می شوند. فیبر یکی از بهترین چیزها در سیستم گوارش است: بسیاری از سموم یا سایر مواد مضر را از بدن دفع کرده و به بدنتان کمک می کند غذا را در فرایند گوارش راحت تر حرکت دهد، در نتیجه احتمال یبوست بسیار کمتر می شود. معروف است که بنشن و انواع لوبیا باعث نفخ می شوند. اما اگر آن ها را در طول شب به خوبی بخیسانید و سپس آب آن را دور ریخته و در آب تازه بپزید، تا حدود زیادی می توانید احتمال نفخ را کاهش دهید.

روش پخت لوبیا سیاه

لوبیای سیاه را معمولا به صورت مخلوط با برنج، پاستا و سالاد می‌خورند. اگرچه لوبیا سیاه اصالتا از آمریکای جنوبی آمده است، اما می‌تواند جای خود را در آشپزی ایرانی پیدا کند. از آش رشته و آب‌گوشت گرفته تا دم‌پختک و ماکارونی را می‌توانید با استفاده از لوبیا سیاه درست کنید.

طرز تهیه لوبیا سیاه

مادر من همیشه قرمه سبزی را با لوبیا چیتی درست می‌کرد، مادر همسرم با لوبیا چشم بلبلی و سلف دانشگاه هم با لوبیا قرمز! درست کردن قورمه سبزی با لوبیا سیاه دقیقا مثل درست کردن قورمه سبزی با بقیه انواع لوبیا است. نیم کیلو گوشت گوسفندیِ خورشتی را با دو پیاز خورده‌شده تفت دهید و مقدار کافی به آن ادویه (فلفل و زردچوبه) اضافه کنید. بعد لوبیا سیاه را که از قبل، به مدت یک شب تا صبح خیس کرده‌اید، به همراه سه لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و صبر کنید تا گوشت و لوبیا سیاه نیم‌پز شوند. سپس، نیم کیلو سبزی قورمه سرخ‌شده را به همراه دو لیوان آب جوش و ۴ عدد لیمو عمانی اضافه کنید. پس از پخته شدن کامل گوشت به آن نمک، آبغوره یا رب انار اضافه کنید و در نهایت از مزه بی‌نظیر و خواص فوق‌العاده لوبیا سیاه لذت ببرید.

لوبیا سیاه خواص

لوبیا سیاه یکی از غنی ترین انواع حبوبات در جهان است که مبدا آن به کشور های آمریکای مرکزی و جنوبی همچون مکزیک و برزیل تعلق دارد که در تهیه و طبخ بسیاری از غذا های بومی این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوبیا به تازگی در ایران رواج یافته است.لوبیای سیاه مانند سایر لوبیاها، برای افرادی که گیاهخوار هستند بسیار خوب است. این رژیم های غذایی بر اساس گیاهان بوده و معمولا پروتئین کافی برای بهترین عملکرد بدن را ندارند. اما اگر همراه با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای و لوبیای سیاه باشند، پروتئین کافی که اسیدهای آمینه موردنیاز بدنتان برای حفظ عضلات را تأمین می کنند در اختیارتان می گذارند. حفظ توده عضلانی، بخشی از سلامت عمومی است.

لوبیای سیاه

هزاران سال است که لوبیای سیاه در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش داده شده و مصرف می شود و با گسترشی که در دنیا از جمله ایران پیدا کرده، شما نیز می توانید از فوایدش بهره مند شوید. برخی خواص لوبیای سیاه ممکن است شگفت زده تان کند

خوراک لوبیا سیاه

سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.

خرید لوبیا سیاه

بهتر است لوبیا سیاه ایرانی را به صورت خام و فرآوری‌نشده تهیه کنید. زیرا فرآیند فرآوری صنعتی باعث کاهش ارزش غذایی آن می‌شود. خرید لوبیا سیاه ایرانی و خام (غیر کنسروی) هم ارزان‌تر است و هم عاری از مواد مضر است. در کشت لوبیا سیاه وارداتی از آفت‌کش‌هایی استفاده می‌شود و ممکن است محصولی تراریخته باشد.

خاصیت لوبیا سیاه

سرطان، علت مرگ و میرهای زیادی در سراسر دنیاست. اما با انتخاب های درست تغذیه ای می توان احتمال بروز این بیماری را کاهش داد. لوبیاها، بخش بزرگی از تغذیه ضدسرطان را تشکیل می دهند؛ زیرا حاوی 8 نوع گوناگون از فلاوونیدها می باشند. فلاوونیدها ترکیبات گیاهی هستند که مطالعات نشان داده تشکیل رادیکال های آزاد را که باعث تغییرات سلولی شده و ریسک سرطان را بالا می برند، کاهش می دهد. همچینن چون لوبیاها فیبر بالایی دارند، می توانند از ابتلا به سرطان روده بزرگ پیشگیری کنند.فیبر محلول موجود در لوبیای سیاه که سبب کاهش کلسترول می شود برای قلب مفید است. کلسترول کمتر در عروق یعنی ریسک کمتر حمله قلبی. تحقیقات نیز نشان داده که امگا 3 موجود در انواع لوبیا باعث افزایش کلسترول خوب یا همان HDL شده و حتی می تواند فشارخون را کمی پایین بیاورد. همه ی این ها برای سلامت قلب و عروق فوق العاده اند.

فواید لوبیا سیاه

لوبیای سیاه به دلایل زیادی برای زنان باردار مفید است و یک غذای بسیار خوب محسوب می شود. لوبیای سیاه سرشار از اسیدفولیک بوده که زن باردار در دوران رشد جنینش بسیار به آن نیاز دارد. دریافت مقدار کافی از این ماده مغذی مهم، بهترین راه پیشگیری از بروز نقص در کانال عصبی (NTD) مانند اسپینا بیفیدا است که می تواند پیامدهای جدی برای جنین به همراه داشته باشد و به دلیل این که لوبیا فیبر بالایی دارد، می تواند به کاهش مشکل یبوست که اغلب زنان باردار به خاطر تغییرات فیزیکی و هورمونی با آن مواجهند کمک نماید.

سوپ لوبیا سیاه

سوپ لوبیا سیاه در 30 دقیقه روغن کانولا 2 قاشق غذاخوری پیاز 1 پیمانه خرد شده فلفل دلمه ای قرمز 1 پیمانه گوجه فرنگی 2 پیمانه پوست کنده و خرد شده سیر 3 حبه لوبیا سیاه 6 پیمانه کنسرو یا پخته زیره 2 قاشق چایخوری آسیاب شده پودر فلفل چیلی 1 قاشق چایخوری نمک 1 قاشق چایخوری عصاره سبزیجات 2 پیمانه سالسا نصف پیمانه پنیر چدار نصف پیمانه رنده شد لیموترش 1 عدد متوسط چیپس تورتیلا 120 گرم طرز تهیه روغن را در یک قابلمه ی بزرگ بریزید و 2 دقیقه روی شعله بگذارید. پیاز و فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و سیر و لوبیا و زیره و پودر فلفل چیلی و نمک را اضافه کنید. هم بزنید و بگذارید مواد 5 دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند. در این مدت عصاره را 1 دقیقه در ماکروویو بگذارید تا گرم شود سپس در قابلمه روی باقی مواد بریزید و شعله را زیاد کنید تا جوش بیاید سپس شعله را کم کنید و بگذارید 20 تا 25 دقیقه تا همه چیز نرم شود آهسته غل بخورد. سالسا را اضافه کنید و هم بزنید و سوپ را با گوشتکوب برقی پوره یا در مخلوط کن پوره کنید. سوپ را بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سوپ را با پنیر رنده شده و کمی آب لیموترش و چیپس تورتیلا سرو کنید.

طرز تهیه سس لوبیا سیاه

مواد لازم برای تهیه سس مکزیکی یا سس لوبیا یک عدد کنسرو لوبیا یا لوبیا پخته شده دو حبه سیر تازه یک عدد فلفل سبز تند دو قاشق غذا خوری رب گوجه مقداری روغن زیتون یک لیوان آب مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز طرز تهیه سس مکزیکی یا سس لوبیا برای تهیه این سس لذیذ ابتدا رب گوجه را با مقداری روغن زیتون خوب تفت می دهیم سپس دو حبه سیر را نیز سرخ می کنیم و به رب گوجه اضافه می کنیم لوبیا ها را درون یک قابلمه کوچک ریخته سپس مقداری آب به آن اضافه می کنیم رب گوجه سرخ شده همراه با سیر و فلفل سبز تند را به آن اضافه می کنیم و میگذاریم روی شعله ملایم تا آب خوب تبخیر شود مقداری نمک و فلفل سیاه و قرمز را به آن اضافه می کنیم سپس تمامی مواد را درون یک مخلوط کن میریزیم و آن را خوب مخلوط می کنیم تا یک سس یکدست داشته باشیم سس مکزیکی یا سس لوبیا آماده است از خوردن آن لذت ببرید

لوبیا سیاه

اگر شما هم مثل خیلی از افراد دیگر سرتان شلوغ است و به سختی می توانید به غذاهای فرآوری شده و فست فودها ” نه ” بگویید، درست است که در وقت صرفه جویی می کنید اما به احتمال زیاد کمبودهایی در بسیاری از مواد مغذی دارید. این کمبودها نه تنها شامل فیبر و پروتئین است بلکه شامل مواد معدنی چون منگنز و کلسیم، ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین (یکی از آنتی اکسیدان هایی که سبب شگفت انگیز بودن تمشک آبی می شود)، و اسیدهای چرب امگا 3 هم می شود.اگر شما یا یکی از نزدیکانتان مبتلا به دیابت هستید، می دانید که کنترل قندخون می تواند تا چه حد سخت باشد. تغذیه همراه با داروهای مناسب می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند و سازمان هایی چون انجمن دیابت آمریکا، توصیه های موکدی بر مصرف انواع لوبیا دارند. زیرا فیبرشان زیاد است و گوارششان زمان زیادی می برد. این گوارش آهسته تر، باعث می شود گلوکز به یکباره وارد جریان خون نشود و از افزایش قند خون پیشگیری می شود.

بیشتر بخوانید : لوبیا چشم بلبلی در بارداری ♥ لوبیا چیتی چاق کننده است؟ ♥ خواص لوبیا قرمز برای لاغری ♥ لوبیا در بدنسازینخود در بارداری

  • امین جوکار

لوپوس

پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲ ب.ظ

لوپوس

لوپوس ,بیماری لوپوس,لوپوس در بارداری,علائم لوپوس,درمان لوپوس,درمان لوپوس با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان لوپوس,لوپوس را چگونه درمان کنیم,لوپوس در کودکان,لوپوس در بزرگسالان,لوپوس در نوزادان,لوپوس در بهار,لوپوس در تابستان

لوپوس,بیماری لوپوس,لوپوس در بارداری,علائم لوپوس,درمان لوپوس,درمان لوپوس با طب سوزنی

 در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد لوپوس و علل و علائم ان صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در این بیماری، زنان حدود 9 برابر بیشتر از مردان مبتلا می شوند. معمولا افراد 15 تا 45 سال به این بیماری مبتلا می شوند، ولی احتمال ابتلای کودکان و افراد مسن نیز وجود دارد. علائم این بیماری از انواع خفیف تا شدید متفاوت است. بعضی از بیماران فقط دچار علائم خفیف بیماری می شوند. نشانه های این بیماری در افراد مختلف، ممکن است کاملا متفاوت باشد. از مشخصات ویژه بیماری لوپوس، دوره ای بودن آن است که شامل دوره های عود بیماری (تشدید علائم) و دوره های خاموشی (کاهش علائم) می باشد.

علائم لوپوس

نشانه های بیماری در افراد مبتلا به این بیماری متفاوت است، به طوری در که بعضی از افراد فقط یک سیستم بدن مثلا پوست یا مفصل درگیر می شود و در بعضی از بیماران نشانه های بیماری ممکن است در قسمت های دیگر بدن هم ظاهر شود.

لوپوس,بیماری لوپوس,لوپوس در بارداری,علائم لوپوس,درمان لوپوس,درمان لوپوس با طب سوزنی

لوپوس چیست؟

این بیماری یک بیماری خودایمنی است که می‌تواند بر بسیاری از قسمت‌های بدن تأثیر بگذارد. از هر ۱۰ هزار نفر حدودا ۳ نفر به لوپوس مبتلا می‌شوند. آمار چندان کمی نیست! پس بهتر است اطلاعات‌تان را در مورد این بیماری افزایش بدهید، با علائم و علل بروز آن آشنا شوید تا در صورت ابتلا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام بدهید.

لوپوس اریتماتوز سیستمیک

سیستم ایمنی به‌طور طبیعی از بدن در برابر عفونت‌های خطرناک و باکتری‌ها دفاع می‌کند تا آن را سالم نگه دارد. لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE) یک بیماری مزمن خودایمنی است و زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن قادر به ایجاد تمایز بین سلول‌های سالم بدن و مهاجمان خارجی نباشد که در این حالت بدن به سلول‌های خودی حمله می‌کند. اصطلاح لوپوس برای شناسایی تعدادی از بیماری‌های خودایمنی که علائم بالینی و خصوصیات آزمایشگاهی مشابهی دارند به‌کار می رود، اما SLE شایع‌ترین نوع این بیماری است و منظور از این بیماری در اغلب موارد همان SLE است. SLE بیماری مزمنی است با دوره‌هایی از علائم شدید که به‌طور متناوب جای‌شان را به دوره‌هایی از علائم خفیف می‌دهند. بیماران مبتلا به SLE درصورتی‌که تحت درمان و مراقبت‌ باشند می‌توانند زندگی عادی داشته باشند. طبق آمار بنیاد این بیماری در آمریکا، حداقل ۱٫۵ میلیون آمریکایی با لوپوس تشخیص داده‌ شده، زندگی می‌کنند. این بنیاد معتقد است تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بسیار بالاتر است و موارد بسیاری تشخیص داده نمی‌شوند.

لوپوس اریتماتوز سیستمیک چقدر شایع است

این بیماری در سراسر دنیا شناخته شده است. بنظر می رسد که بیماری در امریکایی-افریقایی ها، اسپانیایی ها، آسیایی ها و بومی های امریکایی شایع تر باشد. در اروپا شیوع لوپوس 2500/1 می باشد وحدود 15% ازهمه بیماران لوپوسی قبل از 18 سالگی تشخیص داده می شوند.شروع لوپوس قبل از 5 سالگی نادر می باشد وقبل از سن بلوغ ناشایع است.اگر این بیماری قبل از 18سالگی بروز نماید پزشکان از اسامی مختلف مثل کودکان pediatric SLE ، نوجوانان juvenile SLE ، این بیماری با شروع دوران کودکی childhood- onset SLE استفاده می کنند. اغلب ، خانمهای در سنین باروری 45-15سالگی مبتلا می شوند ودر این گروه سنی،نسبت خانمها به آقایان 9 به 1 می باشد. قبل از بلوغ میزان ابتلا در آقایان بالاتر است وحدود یک بیمار از هر 5 کودک مبتلا به این بیماری ، مذکر هستند.

علل لوپوس اریتماتوز سیستمیک

این بیماری یک بیماری مسری نیست ، بلکه بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی تواناییش را برای افتراق گذاشتن بین عوامل خارجی وسلولها وبافت خودی را از دست داده است. سیستم ایمنی دچار اشتباه شده ودر بین سایر عوامل ،اتوآنتی بادی هایی را تولید می کند که سلولهای طبیعی خود فرد را بعنوان خارجی تلقی کرده وبه آنها حمله می کنند. نتیجه یک واکنش خودایمنی این است که در اعضای خاصی ( مثل مفاصل ، کلیه ها ، پوست وغیره ) ا التهاب بوجود میاید. منظور از التهاب این است که قسمتهای درگیر بدن گرم ،قرمز، متورم وبعضی وقتها دردناک میشوند.اگر علایم التهاب طول بکشد ،چنانچه درلوپوس دیده می شود ،بافتها رادچار آسیب شده وعملکرد طبیعی آنها مختل می گردد.بهمین دلیل ،هدف درمان در این بیماری کم کردن التهاب است. عوامل خطر ارثی متعدد همراه با فاکتورهای محیطی اتفاقی مسئول این پاسخ ایمنی غیر طبیعی در نظر گرفته می شوند..مشخص شده که عوامل متعددی از جمله عدم تعادل سطح هورمونی درهنگام بلوغ ، استرس وعوامل محیطی مثل مواجهه با نور خورشید ، عفونتهای ویروسی وداروها (مثل ایزونیازید ،هیدرالازین ،پروکا یین آمید ، داروهای ضد تشنج (می توانند بعنوان شروع کننده این بیماری باشند.

آیا لوپوس اریتماتوز سیستمیک ارثی است ؟

این بیماری می تواند بصورت فامیلی دیده شود.کودکان یکسری فاکتورهای ژنتیکی که هنوز شناخته شده نیستند رااز والدینشان به ارث می برند که ممکن است آنها را مستعد ابتلا به این بیماری کند.در حالیکه ابتلا ی قطعی به این بیماری را نداشته باشند.در عینحال که احتمال گرفتن این بیماری برای آنها بیشتراست. برای مثال ،در دوقلوهای همسان ،اگر یک قل مبتلا به این بیماری باشد ، خطر گرفتن این بیماری در قل دیگر بیشتر از 50% نیست.هیچ تست ژنتیکی یا تشخیص قبل از تولد برای این بیماری وجود ندارد.

تشخیص لوپوس

تشخیص این بیماری بر اساس مجموعه ایی از علایم (مثل درد ) ،نشانه ها ئی(مثل تب ) و آزمایشات خون وادرار وبعداز رد کردن سایر بیماریها داده می شود.همه علایم ونشانه ها در یک زمان مشخص وجود ندارد و همین باعث می شود که تشخیص سریع این بیماری مشکل باشد.برای کمک به تشخیص این بیماری از سایر بیماریها ،پزشکان انجمن روماتولوژی امریکا یک لیست از 11 معیار را تهیه کرده اند که وقتی مجموعه ایی از آنها باشند ،تشخیص این بیماری را مطرح می کند. این معیارها بعضی از شایع ترین علایم واختلالات مشاهده شده در بیماران لوپوسی را نشان می دهد. برای تشخیص رسمی این بیماری ، بیمار باید حداقل 4 مورد از این 11 معیار رادر هر زمانی از شروع بیماری داشته باشد. گرچه پزشکان ماهرمی توانند تشخیص این بیماری را حتی در حضور کمتر از 4 معیار نیز مطرح نمایند.

علائم لوپوس منتشر

خسته شدن بیش از حد انتظار

احساس ضعف مداوم

احساس درد در تمام بدن

داشتن تب به صورت خفیف یا شدید

بی اشتهایی مداوم

کاهش وزن ناخواسته

افزایش ریزش مو

خون‌ریزی از بینی به صورت مکرر

زخم‌های سقف دهان به‌طوری‌که پس از خوردن غذاهای تند دچار سوزش شود

بثورات پوستی در نقاط مختلف بدن

درد مفاصل

تورم مفاصل

خستگی مفاصل هنگام برخاستن از خواب

درد قفسه سینه با افزایش تنفس

تنگی نفس

سرفه همراه با خلط خونی

سردردهای غیرمعمول و مداوم

احساس حالت تهوع و استفراغ

احساس ناراحتی و درد در شکم به‌طور مداوم

ورم کردن پاها به‌طور مداوم

ورم کردن پلک‌ها

دیده شدن خون در ادرار

در صورت بالا رفتن مقدار pt علامت مشخصه این بیماری است

  • امین جوکار

اوتیسم

سه شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴ ب.ظ

اوتیسم

اوتیسم ,اوتیسم چیست,اوتیسم در کودکان,اوتیسم چگونه بیماری است,اوتیسم خفیف,اوتیسم در بزرگسالان چیست,اوتیسم Pdf,اوتیسم در ایران,اوتیسم نی نی سایت,اوتیسم و جن,اوتیسم چیست و درمان آن,اوتیسم چیست طب سنتی,اوتیسمی چیست؟

اوتیسم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد بیماری اوتیسم صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سوران گرامی قرار گیرد.

توضیحاتی در مورد اوتیسم

تاکنون هیچ روش قطعی‌ای برای درمان مبتلایان به اوتیسم یافته نشده‌است. کارآمدترین روش درمانی، توانبخشی است. برای آنکه بهترین سرویس را به یک کودک مبتلا به اوتیسم ارائه دهیم، باید به موارد زیر توجه نماییم: کودک ما حتماً باید توسط یک متخصص روانپزشکی اطفال و یک متخصص مغز و اعصاب اطفال ویزیت شود. به‌طور فشرده و ترجیحاً هر روز تحت خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی قرار گیرد. لازم است والدین و مربی کودک روش‌های مناسب تقویت مهارت‌های ارتباطی کودک را از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط یا به وسیلهٔ جلسات مشاوره‌ای که کاردرمانی کودک برگزار می‌کند، فرا بگیرند. ارزیابی وضعیت حسی – حرکتی کودک به وسیله کارشناسان کاردرمانی صورت پذیرد و در صورت لزوم جلسات کاردرمانی ذهنی کودک به‌طور منسجم برگزار گردد. موسیقی درمانی، راهکاری برای ارتباط با کودکان اتیسم است. نقاشی و قصه گویی نیز یکی از روش‌های مؤثر تربیت کودکان اتیسم است و پدران و مادران باید در یک‌گوشه اتاق نشسته و کتاب‌های قصه متناسب با سن کودک را با صدای بلند و دلنشین برای علاقه‌مندی آنان بخوانند

علت اوتیسم

علت اتیسم هنوز شناخته شده نیست و یک دلیل خاص نمی‌توان برای آن مشخص کرد. با توجه به پیچیدگی اختلال اوتیسم و این حقیقت که علایم اتیسم و شدت آن متفاوت است، دلایل احتمالی زیادی وجود دارد. هم ژنتیک و هم محیط ممکن است در بروز اتیسم نقش داشته باشند و هر کدام به تنهایی یا به صورت ترکیبی می‌توانند علت اتیسم باشند. مشکلات ژنتیکی. به نظر می‌رسد چندین ژن متفاوت در اختلال طیف درخودماندگی یا اتیسم دخیل هستند. اتیسم در کودکان می‌تواند با یک اختلال ژنتیکی از قبیل سندرم رت یا سندرم ایکس شکننده در ارتباط باشد. برای دیگران تغییرات ژنتیکی ممکن است کودک را بیشتر مستعد اتیسم کند یا عوامل خطر محیطی ایجاد کند. دیگر ژن‌ها هنوز ممکن است تحول مغز را تحت تأثیر قرار دهند یا روش‌هایی که سلول‌های مغز از طریق آن ارتباط برقرار می‌کنند را تحت تأثیر قرار دهند یا آن‌ها ممکن است شدت علایم اتیسم را تعیین کنند. به نظر می‌رسد بعضی از مشکلات ژنتیکی به ارث برده می‌شود، در حالی که دیگر مشکلات ژنتیکی به‌طور خود به خودی رخ می‌دهند. عوامل محیطی. پژوهشگران در حال حاضر در حال کشف این هستند که آیا عواملی از قبیل عفونت‌های ویروسی، مشکلات دوران بارداری یا آلاینده‌های هوایی در تحریک اختلال طیف در خود ماندگی یا اتیسم نقش بازی می‌کنند یا خیر.[۴] ارتباطی بین واکسینه کردن و اتیسم وجود ندارد یکی از بزرگترین مشاجره‌ها در اختلال طیف درخودماندگی یا اتیسم بر روی این است که آیا ارتباطی بین اختلال طیف درخودماندگی و برخی از واکسن‌های دوران کودکی، خصوصاً واکسن سرخک– سرخچه- اوریون وجود دارد یا خیر. علی‌رغم حجم وسیع پژوهش‌ها، هنوز پژوهش معتبری ارتباط بین اتیسم و این واکسن‌ها را نشان نداده‌است. اجتناب از واکسن‌های دوران کودکی می‌تواند کودک شما را در معرض خطر دریافت و گسترش بیماری‌های جدی از قبیل سیاه سرفه، سرخک و اوریون قرار دهد

علائم اوتیسم

وجود حداقل ۶ مورد از مواردی که در بندهای اول و دوم و سوم توصیف شده‌اند، لااقل دو مادّه از بند اول و یک مادّه از هر یک از بندهای دوم و سوم الزامی است. اختلال کیفی در تعامل‌های اجتماعی با توجه به وجود دست کم ۲ عنصر از عناصری که در پی می‌آیند: اختلال بارز در به کار بردن رفتارهای غیر کلامی متعدّد مانند تماس چشمی، حالت چهره، وضع بدنی و حرکت‌ها به منظور تنظیم تعامل‌های اجتماعی. ناتوانی در ایجاد روابط با همسالان به تناسب سطح تحول. فقدان تمایل خودانگیخته به تقسیم کردن شادی‌ها، رغبت‌ها یا موفقیّت‌های خود با دیگران (برای مثال نشان ندادن، نیاوردن یا اشاره نکردن به اشیای مورد علاقه خود). فقدان تقابل هیجانی یا اجتماعی. اختلال ارتباطی که براساس وجود دست کم یکی از عناصر زیر برجسته می‌شود: تأخیر یا فقدان کامل تحوّل زبان گفتاری (بدون آنکه با کوشش برای جبران آن از طریق شیوه‌های دیگر مانند حرکت یا حالت‌های چهره، همراه باشد). در افرادی که به قدر کافی از گفتار متناسب برخوردارند، اختلال بارز در آغاز یا حفظ جریان محاوره با دیگری. استفاده قالبی و تکراری از زبان یا وجود زبان غیرمعمولی. فقدان بازی‌های تخیّلی (وانمود کردن) متنوّع و ارتجالی یا بازی‌های تقلیدی اجتماعی متناسب با سطح تحوّل. محدود، تکراری یا قالبی بودن رفتارها، رغبت‌ها و فعالیت‌ها با توجه به وجود دست کم یک مورد از عناصر زیر نشان داده می‌شود: دل‌مشغولی متمرکز بر یک یا چند کانون رغبت یکنواخت و محدود که از نظر شدت یا جهت، نابهنجار است. چسبندگی ظاهراً انعطاف‌ناپذیر به عادت‌ها اطوارگری‌های حرکتی قالبی و تکراری (مانند به هم زدن یا پیچ دادن دست‌ها یا انگشتان، یا حرکت‌های پیچیده تمامی بدن). دل‌مشغولی دایم نسبت به برخی از اجزای اشیا.

بیماری اوتیسم

اتیسم یک اختلال رشدی مغزی است که به وسیله آسیب در تقابلات (مداخلات) اجتماعی و ارتباط و همچنین رفتارهای تکراری و ویژه تقسیم‌بندی می‌شود، این علایم همگی پیش از سه سالگی کودک ایجاد می‌شود. اتیسم بسیاری از بخش‌های مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این که چطور این اتفاق رخ می‌دهد، هنوز درک نشده‌است.

اوتیسم در بزرگسالان

در ابتدا تصور بر آن بود که اتیسم یک بیماری واحد با دامنه وسیعی از علایم می‌باشد. در حال حاضر، عوامل ژنتیکی را عامل اصلی این بیماری می‌دانند اما علت بیماری اتیسم هنوز به طور قطعی شناخته شده نیست. مطالعات در مورد کودکان اتیسم نشان داده که اثر علایم اتیسم مانند اختلال در اجتماعی شدن و مهارت‌های ارتباطی این کودکان تا زمان بزرگسالی باقی می‌ماند و به احتمال خیلی زیاد پزشکان و روانپزشکان حوزه بزرگسالان با تعدادی از بیماران تشخیص داده نشده مبتلا به اختلال اتیسم مواجه می‌شوند. به علاوه، در دوره نوجوانی و بزرگسالی کودکان اتیسم علایم و اختلالات روانپزشکی بیشتری دیده شده‌ است و احتمال بیشتری دارد که به عنوان افراد وسواسی، منزوی، اسکیزوفرنی، عقب مانده ذهنی یا افراد با آسیب مغزی شناخته شوند.

اوتیسم خفیف

مهم‌ترین نشانه کودکان مبتلا به اختلال اتیسم عدم توانایی لازم برای برقراری ارتباط کلامی و عاطفی با دیگران است. اختلال اوتیسم دارای طیف گسترده‌ای بوده و از اتیسم خفیف و شدید متغیر است. شیوع این بیماری در پسران 4 تا 5 برابر دختران بوده و علت اصلی آن هنوز به طور کامل شناخته نشده است.افراد مبتلا به اتیسم معمولا حداقل نیمی از علایم زیر را نشان می‌دهند (این نشانه‌ها در کودکان طبیعی نیز در سنین خاصی قابل مشاهده است). علائم بیماری اوتیسم از خفیف تا شدید متغیرمی‌باشد. در اوتیسم شدید تعداد و شدت علایم بیشتر و در کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف این علایم به شکل خفیف بروز می‌کنند: این کودکان اغلب ترجیح می‌دهند تنها باشند و از تماس چشمی اجتناب کنند. در مقابل تغییر مقاوم هستند. اختلال در تکلم دارند. در بیان نیازها مشکل دارند و از اشارات و حرکات به جای کلمات استفاده می‌کنند. ضمایر را به صورت نابه‌جا استفاده می‌کنند؛ شناختی از «من» ندارند و خود را با نام صدا می‌زنند. کلمات و یا جملات دیگران را تکرار می‌کنند. خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب می‌شوند. نمی‌توانند خود را جای دیگران بگذارند و احساسات دیگران را درک کنند. توانایی انجام بازی نمادین و تخیلی را ندارند. قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار کنند. دوست ندارند در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند. به روش آموزش معمول پاسخ نمی‌دهند. با اسباب بازی، درست بازی نمی‌کنند. چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست دارند. احساس درد کمتر یا بیشتر از حد دارند. از خطرات نمی‌ترسند. پر تحرک یا کم تحرک هستند. با وجود حس شنوایی سالم به صحبت‌ها و یا صداها پاسخ نمی‌دهند. اغلب توانایی هوشی پایینی دارند و گاهی در موضوع خاصی دارای نبوغ هستند.

اوتیسم چیست

اوتیسم یا درخودماندگی (به انگلیسی: Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.

اوتیسم در ایران

گزارش‌هایی حاکی است که بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایران مبتلا به اوتیسم هستند

علائم اوتیسم در بزرگسالان

تشخیص اوتیسم در بزرگسالی بسیار مشکل است و معمولا برای تشخیص سه مورد؛ ارتباطات اجتماعی، هوش اجتماعی و تفکر و استدلال آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بزرگسالان مبتلا به اوتیسم به طور کلی دارای مشخصه‌های زیر هستند: در انجام کارهای گروهی مشکل دارند. حجم گفتگوهای آنها کم و کوتاه است. در درک کنایات مشکل دارند. در انتخاب موضوع جهت گفتگوی اجتماعی مشکل دارند. کلمه به کلمه صحبت می‌کنند. در فهم زبان بدن، ‌اشارات و درک حالات چهره مشکل دارند. انگیزه‌ای جهت ارتباطات اجتماعی ندارند. ممکن است دوستان زیادی نداشته باشند و به کارهای اجتماعی نپردازند. اگر جریان عادی زندگی دچار ازهم‌گسیختگی شود دچار اضطراب شدید می‌شوند. درسازماندهی زندگی خود و ایجاد طرح‌هایی برای آینده مشکل دارند.هسته مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است اما در بعضی موارد رفتارهای خود آزاری و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن)، پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول مشاهده شود.

علائم اوتیسم در نوزادان

تشخیص زود هنگام اوتیسم می‌تواند یک تفاوت چشمگیر در روند بهبود ایجاد کند. به همین دلیل است که هرچه زودتر بتوان این اختلال را مشخص کرد، درمان متفاوت و البته موثری را می‌توان به کار گرفت. تا سه ماهگی علائمی که باید به آنها توجه کنید از قرار زیر است: • او به صداهای بلند پاسخ نمی‌دهد. • او با چشمش اشیایی که در حال حرکت هستند، دنبال نمی‌کند. • او اشیا را گرفته و نگه نمی‌دارد. • او به آدم‌ها نمی‌خندد. • او غان و غون نمی‌کند (حرف‌های بی‌ربطی که قبل از زبان باز کردن به کار می‌‌برد) • او به چهره‌های جدید توجهی نشان نمی‌دهد.

بیماری اوتیسم چیست

اختلال طیف اوتیسم (ASD) همچنین شامل سندرم آسپرگرو (PDD_NOS) می‌شود که علایم و نشانه‌های خفیف‌تری دارند. اوتیسم یک نشانه ژنتیکی قوی نیز دارد که البته بسیار پیچیده‌است و به وسیله تقابل بین ژنی (گروهی از ژن‌ها) یا گاهی جهش ژنی ایجاد می‌شود. در موارد نادری، اوتیسم به‌طور قوی، با آسیب‌های اولیه در دوره رشد مرتبط است این عوامل شامل: فلزات سنگین موجود در جو، حشره کش‌ها و واکسینه دوران کودکی می‌باشند که البته فرضیه واکسینه به‌طور زیستی رد شده‌است و شواهد اندکی در تأیید آن وجود دارد. شیوع (ASD) شش در هزار است و در مردان چهار برابر بیش از زنان وجود دارد، تعداد افراد مبتلا از سال ۱۹۸۰ میلادی تاکنون شدیداً در حال افزایش است و این امر می‌تواند به دلیل بهبود تشخیص و آیتم‌های بالینی باشد؛ ولی این پرسش که آیا شیوع نیز افزایش یافته‌است، همچنان جای تحقیق دارد. والدین معمولاً به علایم موجود در دو سال ابتدایی زندگی فرزندشان توجه می‌کنند و مداخلات رفتاری شناختی زود هنگام می‌تواند به کودک کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی، اجتماعی و حمایت‌های فردی را کسب کند. البته عده اندکی از این کودکان به این سطح رشدی می‌رسند. فرهنگ برخورد با اوتیسم رشد کرده‌است، به‌طوری‌که برخی در پی درمان ویژه هستند و برخی معتقدند که به این پدیده باید به چشم یک تفاوت و نه اختلال نگریست.

علت اوتیسم چیست

از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند. نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که چاق یا دیابتی هستند، در صورتی که باردار شوند، بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیسمی روبرو خواهند بود

تشخیص اوتیسم در بارداری

غربالگری اوتیسم از چند ماه پیش آغاز شده، قرار است برای پیشگیری و درمان کودکان ۲ تا ۵ساله مبتلا به اوتیسم کار جدی انجام شود تا بتوان آنها را وارد مدرسه کرد و جلوی عقب‌ماندگیشان را گرفت . سریعترین زمان تشخیص اوتیسم دو سالگیه .مشخص نمیشه تو ازمایش تازه بعد ۲-۳ سالگی قابل تشخیصه 

اوتیسم

بچه‌های مبتلا به اوتیسم، خیلی روابط قوی ندارند. خیلی وقت‌ها خواهران و برادران اگر درک درستی داشته باشند، کودک را درک می‌کنند و رابطه‌ی خوبی برقرار می‌کنند، اما اگر درک نداشته باشند مشکلات پیش روی آن‌ها زیاد خواهد بود. آن‌ها آرزو می‌کنند که کاش خواهر و یا برادرمان با ما بازی یا صحبت می‌کرد. آن‌ها کلام ندارند، به‌نوعی بی‌تفاوت هستند، بازی نمی‌کنند و حرف نمی‌زنند.

بیشتر بخوانید : اختلال رشد کودکان چیست

  • امین جوکار

آبریزش چشم

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۵۹ ب.ظ

آبریزش چشم,بیماری آبریزش چشم,آبریزش چشم در بارداری,علائم آبریزش چشم,درمان آبریزش چشم,درمان آبریزش چشم با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آبریزش چشم,آبریزش چشم را چگونه درمان کنیم,آبریزش چشم در کودکان,آبریزش چشم در بزرگسالان,آبریزش چشم در نوزادان,آبریزش چشم در بهار,آبریزش چشم در تابستان,آبریزش چشم در پاییز,آبریزش چشم در زمستان

آبریزش چشم , آبریزش چشم نوزاد , آبریزش چشم در سرماخوردگی ، درمان آبریزش چشم

در این مطلب از سایت جسارت به آبریزش چسم می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. در قسمت بالا و گوشه هر چشم غده کوچکی وجود دارد که غده اشکی یا لاکریمال نامیده می‌شود.چشم‌ها برای پاکیزگی و از بین بردن عوامل سوزش‌آور و تحریک‌کننده، اشک تولید می‌کنند. بخش کوچکی از اشک تولید شده به علت تماس با هوای بیرون بخار می‌شود ولی بخش اعظم آن به وسیله سیستم تخلیه اشک به خارج از چشم پمپ می‌شود.وقتی پلک می‌زنید، پلک شما اشک‌ها را به روی چشمتان پخش می‌کند تا آن را مرطوب نگه دارد. سپس اشک‌ها به یک کانال کوچک در سمت داخلی چشم به داخل یک کیسه ریخته می‌شوند. از آنجا به یک مجرا که مجرای اشک نامیده می‌شود جریان یافته و به بینی می‌ریزد. اما گاهی اتفاق می‌افتد که این سیر طبیعی دچار اختلال شده و فرد را به آبریزش چشم دچار می کند. آبریزش چشم در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد اما در در میان نوزادان با سن کمتر از ۱۲ ماه و افراد بالای ۶۰ سال متداول‌تر است. این مشکل ممکن است برای یکی از چشم‌ها یا هر دو آنها اتفاق بیفتد. 

آبریزش چشم , آبریزش چشم نوزاد , آبریزش چشم در سرماخوردگی ، درمان آبریزش چشم

آبریزش چشم نوزاد

گاهی کودکان دست خود را به چشم‌شان می‌زنند و این ممکن است باعث خراش چشم شود و در نتیجه چشم قرمز شود و آبریزش پیدا کند. معمولا عفونت های خفیف باعث درد نمی‌شود. اگر چشم‌ کودک درد گرفته باشد پزشک باید کودک را ببیند. عفونت چشم در کودکان زیر 3 ماه، جدی‌تر از عفونت چشم در کودکان بزرگ تر است و پزشک باید شیرخوار را ببیند. عفونت چشم بسیاری مسری است و مراقبان کودک باید دقت داشته باشند پیش و پس از انجام مراقبت‌های لازم از چشم کودک دست‌های خود را بشویند.

آبریزش چشم در سرماخوردگی

سرماخوردگی می تواند سبب آلودگی ویروسی چشم ها شده که در صورت گسترش ویروس و عدم درمان می تواند بینایی را به خطر بیندازد. هنگامی که فردی به یک بیماری ویروس مانند سرماخوردگی مبتلا می شود، آلودگی ویروس می تواند تمام بدن او را درگیر کند. چشم ها هم مستثنی نبوده و تحت تأثیر این آلودگی ویروس قرار می گیرند. وی درباره عوارض آلودگی ویروس چشم ها رد اثر سرماخوردگی گفت: مشاهده می کنیم که در افراد سرماخورده معمولاً چشم ها ملتهب و قرمز رنگ بوده و آبریزش دارند که خوشبختانه در این مورد، تمام عوارض گفته شده با همان روشهای درمان سرماخوردگی برطرف خواهد شد. البته آلودگی ویروس چشمی می تواند در اثر بیماریهای ویروسی دیگری هم ایجاد شود که در هر صورت باید تحت درمان قرار گیرد زیرا اگر این آلودگی ویروس گسترش یابد نه تنها می تواند بخشهای عمیق تر بدن را درگیر کند بلکه علاوه بر ایجاد التهاب شدید، عصب بینایی را درگیر کرده و باعث آسیب بینایی می شود. توصیه من به افرادی که در اثر سرماخوردگی دچار آلودگی ویروسی چشمی شده اند این است که علاوه بر داروهای تجویز شده برای درمان سرماخوردگی از داروهای ضد التهاب استفاده کنند، میوه هایی را در برنامه غذایی خود جای دهند که حاوی انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C است و تا بهبودی کامل استراحت کنند. اگر این آلودگی چشمی در اثر ابتلا به بیماری ویروسی دیگری ایجاد شود، برای درمان ابتدا باید عامل ویروسی شناخته شده و سپس برای درمان آن اقدام به عمل آید.

آبریزش چشم کودکان

شایع‌ترین علت آب ریزش چشم شیرخوارانی که مشکل چشمی دیگری ندارند، بسته بودن مجرای اشکی است. این مجرا اشک را از چشم به بینی تخلیه می‌کند. این ترشح گاهی می‌تواند غلیظ تر و رنگی شود که علامت عفونت می‌باشد. گاهی مواد آزاردهنده مثل دود یا مواد شیمیایی در کرم‌ها یا پودرها می‌تواند باعث قرمز شدن چشم‌های نوزاد شما شود. آلرژی می‌تواند از علل قرمزی چشم در کودکان بزرگ‌تر باشد ولی در بچه‌های زیر یک سال بسیار نا شایع است. گاهی شیرخوار دست خود را به چشمشان می‌زنند و این ممکن است باعث خراش چشم شود و در نتیجه چشم قرمز و آب ریزش پیدا کنند. معمولاً عفونت خفیف باعث درد نمی‌شود. اگر چشم کودک درد گرفته باشد پزشک باید کودک را ببیند. عفونت چشم در کودکان زیر ۳ماه جدی تر از عفونت چشم در کودکان بزرگ‌تر است وحتما باید درمان شود.

آبریزش چشم در نوزادان

شایع ترین علت آبریزش از چشم کودکانی که مشکلات چشمی دیگری ندارند بسته بودن مجرای اشکی است. این مجرا اشک را از چشم به بینی تخلیه می کند . این ترشح گاهی ممکن است غلیظ تر باشد . ترشح غلیط از چشم می تواند نشانه ای از عفونت باشد. گاهی نیز مواد آزار دهنده مانند دود و مواد شیمیایی موجود در کرم ها و پودرها می تواند منجر به قرمز شدن چشم های نوزاد شود. قرمزی چشم ناشی از آلرژی در کودکان زیر یک سال ناشایع است. معمولا عفونت های خفیف باعث درد نمی شوند. اگر چشم کودک دردناک است باید حتما به پزشک مراجعه کنید.بروز ترشحات روشن مانند اشک و آبریزش احتمالا به دلیل بسته شدن مجاری اشکی است. تحت این شرایط می توانید اقدامات زیر را انجام دهید. ماساژ دادن مجاری اشکی به باز شدن مجاری کمک می کند. می توان با هر نوبت تعویض پوشک بچه ماساژ چشم را انجام دهید. مجاری اشکی زیر پلک پایین کنار بینی کودک قرار دارد. با فشار ملایم و حرکت انگشت از زیر چشم به سمت بالا ماساژ را انجام دهید. چشم ها را با دستمال نرم و مرطوب تمیز کنید. چشم ها را در معرض دود و مواد آزار دهنده قرار ندهید. قبل از انجام ماساژ دست هایتان را با آب و صابون بشویید.

علت آبریزش چشم

آبریزش چشم مشکلی کاملاً متداول به ویژه در بین سالخوردگان است. مسدود شدن یکی از مجراهای اشک متداول‌ترین علت آن است اما دلایل مختلف دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. اگر علائم خفیف باشند ممکن است نیاز به درمان نداشته باشید. عمل جراحی معمولاً انسداد مجرای اشک را برطرف می‌کند. سایر درمان‌ها به علت انسداد بستگی دارد. پژوهشگران در جدید ترین پژوهش های خود دریافته اند که پیر شدن یکسری نشانه ها و تأثیراتی را در بدن به جای می گذارد که توجه و رسیدگی زود به آن ها می تواند مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن فرد شود.سالمندی و افزایش سن تنها شامل تغییر رنگ موها و چین و چروک بر روی صورت نیست و بر تمامی اعضای بدن اثر می گذارد.گفتنی است: بر این اساس یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته. بررسی ها نشان می دهند: علت این امر تنگ شدن مجرای اشک ریزی در چشم افراد سالمند است. بر اثر این اتفاق چون کانال هایی که وظیفه ی زهکشی اشک چشم را بر عهده دارند به درستی عمل نمی کنند اشک چشم به جای جمع شدن توسط کانال ها،‌ بر روی صورت سرازیر می شود.پزشکان این اتفاق را عامل حاد پزشکی تلقی نمی کنند اما چنانچه فرد سالمند در اثر این اتفاق دارای ناراحتی و استرس باشد می توان با انجام عمل جراحی نسبت به باز کردن مجرای اشکی اقدام کرد.

درمان آبریزش چشم

در اغلب موارد آبریزش چشم می تواند به طور موثر درمان شود. بسته به شدت علایم، آبریزش چشم می تواند گاهی اوقات برای رانندگی سخت و خطرناک باشد.اگر آبریزش چشم خفیف باشد یا زیاد اذیتتان نکند، نیازی به درمان ندارد. انسداد مجرای اشکی با عمل جراحی قابل درمان است. در این عمل کانالی جدید از کیسه اشک به داخل بینی گذاشته می شود. سپس اشک ها از هر انسداد عبور می کند..باریک شدن کانالی که به کیسه اشک می رسد که کاملاً بسته نشده باشد، با وارد کردن یک میله بازتر می شود. اما اگر کاملاً بسته شده باشد، برای آبکشی کردن اشک به داخل بینی نیاز به عمل خواهد بود.مژه هایی که جلو چشم را از بین می برد (انتروپیون) قابل برداشتن است. قرمزی چشم معمولاً با قطره چشم قابل درمان است..اکتروپیون معمولاً با یک عمل جراحی عمومی روی پلک پایینی قابل درمان است.اگر خشکی چشم ها باعث آبریزش چشم شود، استفاده از قطره اشک مصنوعی به میزان ۴ تا ۵ بار در روز و یا گذاشتن کمپرس گرم (مثل حوله گرم) روی چشم ها برای مدت چند دقیقه می تواند برای رفع آبریزش مفید باشد.اگر آبریزش چشم های شما همچنان ادامه داشت، نزد چشم پزشک بروید.

علت سوزش و آبریزش چشم

پنج دلیل عمده سوزش چشم شامل، عوامل محیط زیستی، بیماری، عفونت، عوامل سوزش آور و جراحت در چشم می‌باشد که عوامل محیط زیستی آلودگی هوا، دود سیگار یا گرد و غبار که موجب سوزش و آلرژی می‌شوند را در برمی‌گیرد. عوامل سوزش آور چشم مواردی از قبیل مصرف مواد شیمیایی، صابون، استفاده از لنز آلوده و یا استفاده دائم از لنز را شامل می‌شود. عفونت مانند pinkeye می‌تواند ویروس، باکتری و یا از نوع قارچی باشد. شما ممکن است به طور تصادفی چشم خود را بخارانید و موجب سوزش چشم شوید. چشم شما می‌تواند حتی هنگامیکه بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد نیز بسوزد، شما ممکن است یک عفونت ویروسی و یا باکتریایی، سرماخوردگی یا آلرژی داشته باشید که باعث سوزش چشم شود و خشکی مزمن و ادواری چشم نیز ممکن است منجر به سوزش چشم شود. هنگامی که یک سوزش مزمن یا مکرر را تجربه می‌کنید و هیچ چیز به التیام آن کمک نمی‌کند، هنگامی که دچار یک سوختگی با مواد شیمیایی می‌شوید و یا چشم شما قرمز می‌شود و زمانی که چشم شما ترشحاتی را تولید کرده و یا خونی می‌شود، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگرمتوجه تغییراتی در بینایی خود شدید، اگر دچار درد غیرقابل تحمل شدید، هنگامی که شما یک آلرژی سختی را تجربه می‌کنید، اگر به pinkeye مشکوک شده‌اید،‌ اگر عوامل ژنتیکی مشکلات چشم مانند آب مروارید و یا آب سیاه دارید، اگر سوزش چشم شما همراه با سر درد، تب و یا میگرن است و یا اگر مبتلا به دیابت هستید باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درمان گیاهی آبریزش چشم

استفاده از چای کیسه‌ای نیز می‌تواند درمانی موثر برای آبریزش چشم باشد. چای کیسه‌ای را به مدت چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید. زمانی که کاملاً گرم شد، آن را بر روی چشمانتان قرار دهید. بابونه، نعناع فلفلی و نعناع مناسب‌ترین گزینه‌ها برای درمان آبریزش چشم از طریق دم‌نوش گیاهی هستند. شما می‌توانید یک محلول خانگی برای شستشوی چشمانتان تهیه کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید. سپس روزانه ۲ الی ۳ مرتبه یا به مقدار مورد نیاز چشم‌ها را به وسیله این محلول شست‌و‌شو دهید. نیم قاشق چای‌خوری اسید اسکوربیک و نیم قاشق چای‌خوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید. محلول را تا زمان حل شدن بلورها هم بزنید. روزی سه مرتبه چشم‌هایتان را به ‌وسیله این محلول شست‌و‌شو دهید. آبریزش چشم معمولاً با التهاب و خارش همراه است. محلول آب و نمک یک درمان خانگی برای خارش چشم به شمار می‌رود. نمک به ‌عنوان یک عامل ضدباکتریایی باکتری‌ها و سموم داخل چشم را از بین می‌برد. روزی چند مرتبه و به مدت سه روز چشمانتان را به وسیله این محلول شست‌و‌شو دهید. در صورتی که جسمی خارجی مانند ذرات گرد و غبار یا پوسته‌ی اطراف چشم داخل چشمتان رفته باشد، می‌توانید به‌ وسیله‌ یک حوله نم‌دار چشمتان را تمیز کنید. برای انجام این کار از دستانتان استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث ورود باکتری به داخل چشمانتان شود. همه ما به خوبی از خواص مرطوب‌کنندگی روغن نارگیل آگاه هستیم. مالیدن این روغن به اطراف چشم می‌تواند التهاب آن‌ را تسکین دهد.

دلایل آبریزش چشم

پژوهشگران در جدید ترین پژوهش های خود دریافته اند که پیر شدن یکسری نشانه ها و تأثیراتی را در بدن به جای می گذارد که توجه و رسیدگی زود به آن ها می تواند مانع از تحت تأثیر قرار گرفتن فرد شود.سالمندی و افزایش سن تنها شامل تغییر رنگ موها و چین و چروک بر روی صورت نیست و بر تمامی اعضای بدن اثر می گذارد.گفتنی است: بر این اساس یکی از مشکلاتی که اغلب سالمندان از آن رنج می برند،‌ نمناک بودن چشم ها است بطوری که به نظر می رسد فرد در حال گریه کردن است و یا شیء به داخل چشم او فرو رفته.

بیشتر بخوانید : آبریزش بینی و عطسه ♥ سوزش چشم و ریزش اشک ♥ چشم درد در بارداری ♥ خستگی چشم هنگام مطالعه ♥ آب سیاه چشم قابل درمان است؟  ♥ انحراف چشم در بزرگسالان

  • امین جوکار

سر دردهای پشت سر

يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۲۹ ب.ظ

سر دردهای پشت سر

سر دردهای پشت سر ،سر دردهای پشت سر،سر درد پشت سر،سر درد پشت سر نشانه چیست،سر درد پشت سر سمت چپ،سر درد پشت سر سمت راست،دلیل سر دردهای پشت سر،علت سر دردهای پشت سر چیست،سرگیجه و درد پشت سر،درمان سر درد پشت سر،سردرد درد پشت سر،سر درد های پشت سر،سر درد از پشت سر،دردهای پشت سر،دلایل سر درد پشت سر

سر دردهای پشت سر

در این مطلب از سایت جسارت به سر دردهای پشت سر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سر دردهای پشت سر

سردردها بنا به عوامل ایجاد آن ها انواع مختلفی دارند که از انواع آن ها می توان به میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، سردرد سینوسی، سردرد پشت گوش، سردرد یک طرفه مانند سردرد سمت چپ سر و سردرد سمت راست سر اشاره کرد. سردردها بسته به شدتشان می توانند بسیار آزار دهنده باشند و می توانند در هر کجای سر رخ دهند. سردردهایی که قسمت پشت سر را درگیر می کنند می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. بسیاری از این عوامل می توانند توسط نشانه های ثانویه شناسایی شوند. این علائم شامل نوع دردی که تجربه می کنید و قسمت های دیگری که این درد ممکن است رخ دهد می شود.

دلایل سر دردهای پشت سر

علل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به سردرد پشت سر شود. در بسیاری از موارد، این سردرد همچنین باعث درد در مکان های دیگر می شود و یا توسط وقایع دیگر تحریک می شود. نوع درد، محل و علائم دیگری که احساس می کنید می تواند به پزشک شما کمک کند تا تشخیص دهد که چه سردردی دارید و ان نوع سردرد چگونه درمان می شود.

درمان سردردهای پشت سر

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد .

علائم سردردهای پشت سر

علائم و نشانه‌های اصلی این مشکل به شرح زیر هستند: درد شبیه وارد شدن فشار و گرفتگی در ناحیه شقیقه و پشت سر درد و ناراحتی در ناحیه شانه، سر، و جمجمه معمولاً درد ایجاد شده در این شرایط در حدود نیم ساعت برای مدت هفت روز ادامه پیدا می‌کند. این درد ممکن است به خاطر صدای شدید، خستگی زیاد، یا استرس تغییر کرده یا تشدید شود. افرادی که دچار مشکل سر درد تنشی هستند، احتمالاً با مشکل در ارتباط با وضعیت خواب و تمرکز مواجه می‌شوند.

درمان خانگی سردردهای پشت سر

بهترین درمان برای درد پشت سر ناشی از آرتروز مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از گرما برای کاهش التهاب است .درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد .در این شرایط درد پشت سر با درمان علت زمینه برطرف می شود. درمان بیرون زدگی دیسک عبارت است از فیزیوتراپی، حرکت های کشش ملایم، کایروپراکتیک دستی * Chiropractics ، تزریق اپیدورال برای التهاب و در صورت لزوم جراحی. نتایج خوب از طریق انجام حرکات ورزشی حفظ می شود . * کایروپراکتیک دستی Chiropractics :از این درمان برای بهبود کار و عملکرد استخوان ها و مفاصل استفاده می شود. کایروپراکتیک روشی است برای دستکاری ستون فقرات، تاندون ها و رباط ها و بهبود بخشیدن به مشکلات استخوانی. در این روش برای ایجاد فشار روی یک یا گروهی از مفاصل از دست استفاده می شود .

سردردهای پشت سر نشانه چیست

درد پشت سر علل مختلفی دارد. در بسیاری از موارد درد پشت سر منجر به بروز درد در دیگر بخش های سر هم می شود و یا با رویدادهای خاص شروع می شود.درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

سردردهای پشت سر و گردن

سر با وجود مهره‌هایی در ناحیه‌ی گردن نگه داشته می‌شود. این مهره‌ها وزن سر را نگه می‌دارند و به همان خوبی امکان حرکت را فراهم می‌آورند. زمانی که هم راستایی استخوانی دچار تغییر شود و یا عضلات درون گردن سفت گردند، این امر موجب بروز درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن می‌شود. پس علت بروز چنین دردی چیست؟ همان گونه که قبلاً هم گفتم استخوانها و عضلات گردن به نگه داشتن سر کمک می‌نمایند. زمانی که سر شما به طور ناگهانی به سمت جلو حرکت نماید، این کار باعث روی هم قرار گرفتن استخوانهای گردن می‌شود. این امر باعث ایجاد فشار بر روی عضلات و عصب‌های سر و گردن می‌گردد. ممکن است شما در ناحیه‌ی گردن خود احساس سفتی و فشار نمایید. این امر سبب بروز سر درد در ناحیه‌ی پشت گردن و هم چنین ایجاد درد در گردن می‌شود. انواع مختلفی از سر درد وجود دارند که منجر به بروز درد در ناحیه‌ی پشت سر و گردن می‌شوند. اجاز دهید به طور مختصر نظری اجمالی به آنها بیاندازیم. سر درد کششی – سر درد میگرنی – سر دردهای مهره‌ای – سر دردهای عضلانی

سردردهای پشت سر سمت چپ

میگرن

میگرن ممکن است در هر مکان ظاهر شود، اما بسیاری از افراد میگرن را در سمت چپ سر و یا پشت سر تجربه می کنند.

میگرن می تواند موارد زیر شود:

درد شدید و ضربان دار

حالت تهوع

استفراغ

اشک زیاد در چشم

حساسیت نور یا صدا

سردرد میگرنی ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس در اطراف شقیقه ها به پشت سر حرکت کند.

علت سردردهای پشت سر سمت راست

سردرد تنشی شایع ترین علت درد است. این سردرد در پشت و سمت راست سر قرار می گیرد. سردرد تنشی احساس درد خفیفی را می دهد.

علت سردردهای پشت سر و پیشانی

سردرد در جلوی سر یا درد پیشانی یا سردرد پیشانی ممکن است به همه ناحیه جلوی سر کشیده شود یا در یک قسمت یا یک نقطه باقی بماند. این نوع سردرد ممکن است با درد در ناحیه شقیقه‌ها همراه باشد. درد موجود در جلوی سر ممکن است به سمت چشم‌ها و بینی و حتی تمام صورت کشیده شود. همانند بیشتر سردردها، این نوع سردرد نیز کوتاه بوده اما احتمالاً دارای عودهای مکرر است. به ندرت، سردرد به مدت چند روز یا یک هفته باقی می‌ماند، سردرد برای مدت کوتاهی تا حدودی از بین رفته اما در غیر این صورت ممکن است بدون وقفه ادامه یابد. ارزیابی و معاینه درد پیشانی همراه با علائم دیگر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از دلایل ایجادکننده درد پیشانی خطرناک نیستند. به هر حال، شدت درد یک شاخص مناسب برای مشخص کردن میزان خطرناک بودن دلایل زمینه‌ای نیست. علائم همراه با سردرد ممکن است برای رد احتمال برخی بیماری‌ها مفید باشد. عوامل ساده‌ای مانند پوشیدن کلاه یا هدبند تنگ، برخی از مدل‌های مو و عدم استفاده از عینک مناسب برای افرادی که مشکل بینایی دارند ممکن است باعث سردرد شود که به راحتی قابل پیشگیری هستند.

 درمان گیاهی سردردهای پشت سر

درطب سنتی سردردها به ۴ دسته کلی تقسیم میگردد که عبارتند از: ۱- سردردهای صفراوی : علائم سردرد صفراوی عبارت است از : درد از پیشانی و جلوی سر شروع می شود ـ در گرما و با عطرهای گرم تشدید می گردد ـ این سردرد کل پیشانی و چشم را فرا می گیرد ـ معمولا در مردها مشاهده می گردد. درمان : سرکه انگبین (دو واحد عسل + دو واحد عرق نعنا + یک واحد سرکه انگور طبیعی) یا آب زرشک و هر غذای سردی یا استشمام سرکه ـ آب نارنج یا آبلیمو و… میتواند درمان اورژانسی باشد. ولی برای درمان اساسی باید سرکه انگبین ۴۰ روز مصرف شود و سپس با حجامت عام درمان قطعی است. ۲-سردردهای دموی : علائم سردردهای دموی عبارت است از : درد از پیشانی شروع و کل سر را فرا میگیرد و در شقیقه نبض دارد ـ با گرما شدت می گیرد ـ عصبانیت و عطرهای گرم از دیگر عوامل تشدید کننده هستند ـ در مردان بیشتر دیده می شود. درمان : دو مرحله حجامت عام ماهی یکبار سپس یک مرحله حجامت سر که دو هفته بعد از حجامت عام دوم انجام می گردد.(بهتر است حجامت عام در نیمه دوم ماه قمری مخصوصا روزهای ۱۷ یا ۱۹ یا ۲۱ ماه قمری انجام گردد.) اگر شدت سردردها زیاد باشد حجامت عام باید سه مرحله انجام شود سپس حجامت سر انجام گردد. ۳- سردردهای بلغمی : علائم سردردهای بلغمی عبارت است از: درد معمولا از گردن و پشت سر شروع میشود ـ هنگام سردی و استرس تشدید می شود ـ با بوهای گرم آرام می شود ـ بعضی مواقع همراه با حالت تهوع می باشد. در زنان معمولا بیشتر دیده می شود. درمان : بسته به شدت سردی سر درمان بین ۴۰ تا ۱۲۰ روز طول میکشد. ۱- حجامت گرم کتف (بادکش) ۲۱ مرحله ۲- ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده صبحانه ۳- استشمام عطر گرم شبها موقع خواب جلوی بینی ۴- روغن مالی با روغن کنجد روی ملاج سر ۵- ترک و یا کاهش سردیها مخصوصا شبانگاه *توجه : اگر سردرد در خانم بود استفاده شبی یک لیوان عرق رازیانه با عسل توصیه می شود. ۴- سردردهای سوداوی : علائم سردردهای سوداوی عبارت است از : این سردرد معمولا کل سر را فرا می گیرد ـ معمولا به هر بهانه ای این سردرد ایجاد میگردد.(سرو صدا ـ عصبانیت ـ شلوغی ـ ترافیک ـ استرس ـ آلودگی هوا و…) سردرد شایع بین زنان و مردان در عصر حاضر درمان : سردردهای سوداوی معمولا ۴ الی ۶ ماه نیاز به درمان دارند.

بیشتر بخوانید : سردردمیگرنسردرد پشت سر نشانه چیستآلزایمر

 

  • امین جوکار